School, tennis & snow days! - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu School, tennis & snow days! - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

School, tennis & snow days!

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

09 Februari 2014 | Verenigde Staten, Panama City

School, school, en school... Daar heeft het eigenlijk de laatste maand vooral om gedraaid. Dus daarom dacht ik, laat ik eens een typische schooldag in Amerika beschrijven, aangezien ik dat nooit heb gedaan.

7.00: time to wake up en klaarmaken voor school

7.30: ik word naar school gebracht door Kim en heel af en toe neem ik de schoolbus (wat één grote nachtmerrie is trouwens, maar goed)

8.00: op school, ontbijt eten wat ik mee naar school neem en op naar de eerste les

8.15: eerste les, Geometry. Het enige vak waar ik echt moeite mee heb, en daarom sta ik hier dus een C (een 7,3) voor, maar het is al veel beter dan algebra haha.

9.00: tweede les, Culinary Arts. Koken dus, al doen we dat eigenlijk bijna nooit.. We lezen vooral over koken, een restaurant runnen, etiquettes etc. Ik zit bij deze les met een goede vriendin Haley dus meestal klets ik het hele uur met haar vol. Ik sta hier nu een B (8,7 voor) Tijdens de tweede les horen we trouwens ook alle announcements, en moeten we met de hand op ons hart de pledge of allegiance opzeggen en wordt het Amerikaanse volkslied gespeeld. Ja, élke dag. Best erg dat ik ondertussen de Amerikaanse pledge én het volkslied uit mijn hoofd ken en ik maar een paar zinnen van het Nederlandse volkslied ken...

10.00: les nummer 3, AICE English Literature. Hoewel ik niet zo'n literatuur fan ben, vind ik dit toch altijd wel een leuke les. We bespreken op dit moment bijvoorbeeld Shakespeare, waar niks van te snappen valt, maar het klinkt toch wel gaaf haha. En ik heb er weer een heleboel Engelse woorden bijgeleerd. Daarnaast is de leraar heel aardig :) cijfer op dit moment: B (8,8)

10.55: vierde les, Anatomy & Physiology. Oftewel biologie maar dan alleen over het lichaam. Ook deze lerares is altijd heel aardig en het vak zelf is wel interessant. Mijn cijfer hiervoor is nu een B (8,2)

11.45: les nummero 5, Journalism. Ik vind dit zelf een erg leuk vak! We hebben een leuke groep en de lerares is super aardig. We mogen het yearbook van 2013/2014 ontwerpen, ikzelf heb ook al een aantal pagina's ontworpen en ik moet zeggen dat het er heel leuk uit gaat zien! Ook voor het ontwerpen krijgen we cijfers; ik sta nu een A (9,1)

12.30: Pauze! Het Amerikaanse film idee over pauzes klopt wel een beetje. Vaak heb ik mijn eigen lunch, maar als ik dat niet heb ga ik eerst mijn lunch halen wat meestal behoorlijk ongezond is (pizza, cheeseburger, pasta etc), en ze hebben wel gezondere dingen maar dat kost dan extra?! ik snap de logica niet. Ik zit tijdens de pauze altijd met een vast groepje vriendinnen.

1.10: mijn 6e en favoriete class: Graphic Design. De leraar is heel leuk en ik vind het geweldig omdat we zulke vakken helemaal niet in NL hebben. We krijgen gewoon opdrachten en die moeten we uitvoeren. De laatste opdracht was een logo ontwerpen voor een écht bedrijf wat net was opgestart en de winnaar zou $150 krijgen! Helaas ben ik het niet geworden, maar deze les is gewoon altijd verstand op 0 en lekker de graphic designer uithangen :) mijn cijfer is een A (9,1)

2.00: tijd voor de laatste les, US History. Ondanks dat ik alles al heb gehad is dit best een leuke les. Ik lig altijd in een deuk over hoe weinig sommige mensen over de rest van de wereld weten. De leraar is heel aardig en hij heeft het regelmatig over waar ik vandaan kom haha. Mijn cijfer is nu een B (8,4)

2.45: normaal gesproken nam ik nu de schoolbus terug naar huis, maar sinds deze maand zit ik in het tennis team van Bay High en dus heb ik elke dag training van 3.15 tot 5!

En dan is de typische Amerikaanse schooldag alweer voorbij. School zelf valt best wel tegen en is ongeveer net zo saai als in Nederland, op alle buitenschoolse activiteiten en de mega schoolspirit na natuurlijk.

De afgelopen maand heb ik niet echt hele bijzondere dingen meegemaakt. 11 januari heb ik mijn haar kort laten knippen en datzelfde weekend heb ik een feestje gehad bij Rainey thuis, wat erg gezellig was en ik kon weer even Nederlands praten. 14 januari was wel een aparte dag op school, want tijdens de eerste les viel de stroom uit, en dat bleef zo voor nog minstens 1,5 uur dus rond 11.00 is iedereen naar huis gestuurd! 15 januari had ik mijn tennis try outs, wat best wel zenuwslopend was maar na de training zei de coach dat alle meiden het team hadden gehaald dus yaay ik ben nu officieel een lid van het Bay High Tennis team! (: mijn dagen zijn nu een stuk langer, meestal ben ik rond half 6 pas weer thuis. En aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste wedstrijd al! Ik heb die dag ook eindelijk mijn cap & gown voor de graduation ceremonie besteld! Er was eerst nogal wat onduidelijkheid of ik wel mee mag doen met graduation, want ze hebben dat nog nooit eerder gedaan met een exchange student, maar het mag dus toch! Ennn, ’s avonds kreeg mijn gastgezin te horen waar ze in juni naartoe gaan verhuizen, en jawel, het wordt Nederland!! Echt heel erg leuk, ze gaan in Limburg wonen dus de komende jaren kan ik gewoon de trein pakken als ik ze even wil zien (: Ik mag ze nu gaan helpen met Nederlands leren, de Nederlandse gewoontes uitleggen, en op zoek naar een huis etc etc haha. De dagen hierna had ik midterm exams, een soort examens dus maar dan 10 keer zo makkelijk. Bij US History heb ik een 9,7 voor mn examen gehaald haha. Had ik dat maar in NL ;) 18 januari hebben we een mini surprise party voor Helena geregeld (ook al was ze twee maanden geleden jarig), we zijn naar de bios geweest, uiteten en we hebben een sleepover gehad, was super gezellig! Ik ga die twee meiden zo erg missen als ik weer terug moet… De dag erna heb ik hun geinterviewd over het uitwisselingsstudent zijn en dat filmpje staat onder videos!

21 januari was echt heel leuk, ik ben met mijn host mom en Will naar Dream Gowns geweest, een winkel waar ze suuuper veel prom dresses verkopen. En een hele avond lang heb ik alleen maar jurken mogen passen. En niet zomaar jurken, maar echt prachtige dresses waarin je je een prinsesje voelt! Waarom hebben wij dit niet in Nederland?! Helaas krijg je bijna een hartaanval zodra je een blik werpt op het prijskaartje (350-500 dollar!!) maar ik heb nu wel een idee van wat mooi staat! Het wordt waarschijnlijk een blauwe of paarse jurk maar gelukkig is prom pas 3 mei dus ik heb nog álle tijd om de perfecte (goedkopere) jurk te vinden haha. Wat er die week erna gebeurde was ontzettend ongewoon; we hadden twee snow days! Ik zal het idee dat het altijd warm is in Florida meteen de wereld uithelpen want dat is dus echt niet zo. Woensdag 29 januari en donderdag 30 januari hadden we ‘’sneeuwvrij’’ omdat het gewoon veel ‘’te koud’’ en ‘’te gevaarlijk’’ was om naar buiten te gaan. Ik keek naar buiten en heb bijna geen sneeuw gezien, dus eigenlijk kon ik er alleen maar heel hard om lachen omdat wij Nederlanders door weer en wind naar school fietsen, maar aan de andere kant vond ik die dagen vrij helemaal niet erg (: Afgelopen weekend ben ik bij mijn gastoma in Pensacola geweest omdat mijn gastbroer het heel goed doet met worstelen dus ze moesten naar Jacksonville voor een toernooi. Ook ben ik deze vrijdag met mijn nichtje Meagan naar school geweest, Washington High, om eens een dagje een andere school te ervaren. Was zeker leuk! Zij zit in de school band dus die les mocht ik ook meemaken, echt heel gaaf! Ondertussen is mijn terugvlucht naar Nederland ook alweer gepland, 29 mei komen mijn ouders voor een weekje, 7 juni vlieg ik samen met een paar andere studenten terug naar Amsterdam! En in Atlanta heb ik maar 30 minuten om over te stappen, dat wordt nog wat..

Nog minder dan 4 maanden te gaan dus! Ik heb ontzettend veel zin om weer naar huis te gaan maar ondanks dat wil ik het hier graag goed afmaken en gelukkig komen er nog een heleboel leuke dingen aan, dus ik hou vol! Ik spreek jullie hopelijk snel weer!

(sorry voor mijn af en toe hele slechte zinsbouw trouwens, mijn Nederlands wordt steeds slechter haha!)

Liefs, Marit

''Life is either a daring adventure or nothing at all.'' - Helen Keller

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 5603

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: