Prom! - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu Prom! - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

Prom!

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, Panama City

If you can’t be the prom queen,

Be at least the dancing queen,

Sweet, young and only seventeen…

Waar moet ik beginnen? Prom was ZO GAAF! Echt de beste dag/avond/nacht van mijn hele exchange year so far. Zaterdag 3 mei was het dan eindelijk zo ver, de Amerikaanse ervaring waar ik al 8 het hele jaar naar uitkeek, Bay High School’s Prom! En ja, het was allemaal precies zoals ik me had voorgesteld! Als ik er nu op terug kijk lijkt het allemaal een sprookje, of film verhaal, of een droom. Lucie kwam vrijdagavond bij mij slapen omdat zij Jonah’s (mijn gastbroer) prom date was, dus zij ging gezellig mee naar onze prom J Het weekend voor prom (lekker last minute, I know) had ik een geode vriend van mij, Rainey, gevraagd of hij mijn prom date wilde zijn. Gelukkig kon en wilde hij dat wel, dus dit maakte voor mij de ervaring compleet! Zaterdag ochtend begon het prom ritueel met lekker lang uitslapen, en wakker worden met jaaa, zon! Het heeft de hele week alleen maar geregend en gestormd. Rond 1 uur ’s middags was het tijd om te beginnen met klaar maken. Onze make up en nagels deden we zelf, je kunt dit ook laten doen in een salon, maar dat was super duur haha. Ons haar hebben we door Kim, mijn gastmoeder, laten doen. Mijn haar zat in een lage knot met een hoop krullen. Lucie kreeg Cinderella hair omdat ze ook een Cinderella dress had haha. Het zag er allebei super uit! Ons haar/make up duurde twee volle uren! Onze dates stonden al op ons te wachten in de woonkamer, dus nadat we onze jurk en hakken aan hadden gedaan, konden we gaan! Maar niet voordat er eerst nog wat foto’s gemaakt werden in de voortuin, en we kregen allebei een corsage dat onze jurk matchte. Een corsage is een soort armband van bloemen die meisjes van hun date krijgen. Na de foto’s in de voortuin zijn we naar Oaks By The Bay gereden, een prachtig park hier in de buurt waar we mijn hele vriendengroep zouden zien om met z’n allen foto’s te maken! Deze hele vriendengroep bestaat uit Megan en haar date Scott, Casey en haar date Cecil, Shealy en haar date Duncan, Abby, Mackenzie en Erin en hun gezamenlijke date Lucas, en Florina. Zoals je ziet hadden we een grote groep, wat het foto’s maken eigenlijk een stuk leuker maakte. Kim heeft heeeel veel foto’s gemaakt, zodra je als groep poseerde kwamen alle ouders aanrennen om een foto te maken hahaha. We hebben foto’s gemaakt in het park en bij de bay. En ze zijn allemaal superleuk geworden, we hadden allemaal een verschillende kleur jurk, dus we waren een hele kleurrijke groep haha. Het foto’s maken heeft ook zeker 1,5 uur geduurd, en daarna was het tijd om door te gaan naar deel 3: prom dinner. We zijn met de hele groep gaan eten bij Carrabba’s, een Italiaans restaurant. Het eten was heerlijk en het gezelligheids level hoog, dus ook dat was top. En toen was het buiten even wachten op jawel, een limousine! Wauw wat was dit gaaf!! Eenmaal binnen hadden we al snel de muziek keihard aangezet en creëerden we een pre party in de limo, van dansen in de banken tot heel hard Frozen en Taylor Swift liedjes meezingen. De rit was eigenlijk veel te kort en al veel te snel kwamen we aan bij het Wyndham Bay Point Resort, waar prom gehouden werd. Overal komen prachtige jurken voorbij, en al mijn vrienden zagen er super uit. Prom zelf was vergelijkbaar met een Nederlands schoolfeest. De meesten bleven niet zo lang maar ons groepje is tot het einde gebleven, het was super leuk! Iedereen deed al bij binnenkomst haar hakken uit, omdat het allemaal veel te pijnlijk werd haha. Om 11 uur (ja echt) was prom afgelopen en daarna zouden we gaan bowlen maar helaas was het daar heel druk dus we zijn naar de hotelkamer van Erin geweest, en daar cupcakes gegeten en lekker gekletst totdat het tijd was om terug te gaan met de limousine. En daarna kwam het haar ritueel weer terug, we moesten namelijk de tientallen speldjes er weer uit halen! Nog heel even nagenoten en de foto’s bekijken, en daarna heerlijk gaan slapen, want het was een geweldige maar ontzettend vermoeiende dag!

Er komt deze week nog een blog aan, want naast Prom heb ik nog heel veel meer meegemaakt de afgelopen maand, zoals Arnold’s prom met Lucie en Helena, AICE Senior Banquet, Senior Recognition, het krijgen van onze cap & gowns, Tennis banquet en nog veel meer!

Ik vond Prom een geweldige ervaring, echt precies zoals je altijd hoort en in films ziet. Ik heb zoveel gelachen en plezier gemaakt met een super vrienden groep! En realiseerde me ook heel erg hoe veel er is veranderd sinds vorig jaar september/oktober. Het idee dat ik totaal geen vrienden zou krijgen en het beter was om van school te veranderen is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik hou van Bay High School en al mijn lieve vrienden en vriendinnen. En ik had hun voor geen goud willen missen! Nog 5 weken te gaan, en eerlijk gezegd wil ik niet meer naar huis.. (:

Big hugs van een veramerikaniseerde Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 5593

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: