3 months to go and so many reasons to be happy - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu 3 months to go and so many reasons to be happy - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

3 months to go and so many reasons to be happy

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

16 Maart 2014 | Verenigde Staten, Panama City

Hallo lieve mensen,

Vorige week kwam het ineens in me op: nog maar 3 maanden in Amerika.. en eerlijk gezegd, werd ik daar helemaal niet blij van! Ik ben zó lang bezig geweest met alle voorbereidingen, en ik had er zo ontzettend veel zin in. Klaar om de wereld te zien. En nu is het bijna voorbij… ja, dat maakt me echt verdrietig. Natuurlijk mis ik mijn leventje in Nederland en kan ik niet wachten om mijn familie en vrienden weer te zien, maar aan de andere kant heb ik hier nu ook een leven opgebouwd, met superlieve vrienden en een heel leuk gastgezin. En die moet ik dan straks missen! Kon ik het maar combineren… maar genoeg sentimenteel gedoe, ik heb namelijk echt een knop omgezet sinds de vorige keer dat ik schreef. Het is bijna voorbij, en dat betekent dat ik echt voor de volle 100% ga genieten van wat ik nu nog heb en wat er nog komt. Daardoor is mijn heimwee bijna volledig weg, ik leef en woon hier nu en ik heb het naar mijn zin. Ik ben behoorlijk wat dalen gegaan om hier te komen, maar nu ik er ben, is het geweldig. En het geeft dus ook een heel dubbel gevoel.

De afgelopen maand was weer druk. Er waren natuurlijk de Olympics, die ik zo goed mogelijk gevolgd heb (alle Nederlandse sporten werden uitgezonden terwijl ik school zat, dus dat was jammer) en ik heb met trots aan alle Amerikanen laten zien hoe goed ons kleine landje het deed! Daarnaast was het op 14 februari Valentijnsdag, een dag die niet onopgemerkt voorbij gaat hier. Sommige mensen hadden (serieus) hun huizen versierd, met opblaasbare harten etc. te gek voor woorden. En op school kon je er ook niet omheen: overal zag je mensen lopen met levensgrote knuffelberen, kaarten, cupcakes, chocola, bloemen… ook werden veel promposals (het uitvragen voor prom) gedaan.

Ook heb ik nog tennis, de laatste wedstrijd is aankomende dinsdag alweer en daarna hebben we nog district toernooien. Ik vond het heel leuk om bij een team te zitten, het was alleen jammer dat het heel belangrijk is wie de beste is. Zelfs ben ik dat dus niet en dan sta je al gauw achteraan en zit je meer langs de kant dan dat je daadwerkelijk speelt tijdens wedstrijden, maarja dat is dan weer de Amerikaanse mentaliteit. Op school hadden we laatst ook een tornado drill (ik dacht dat die hier niet eens voor konden komen maar blijkbaar wel), er werd de hele dag gedaan alsof er een tornado langs onze school zou komen, iedereen moest naar de cafeteria en bukken enzo. Was wel grappig eigenlijk haha. De temperaturen zijn hier weer op Florida niveau, na 3 dagen winter, was iedereen daar weer aan toe haha. Deze lange zomers ga ik zeker missen in NL!!

Twee weken gelden ben ik een weekend bij mijn Amerikaanse vriendin Haley geweest, we zijn naar een dansshow geweest op school, waar ze cheerleading, color guard (dansen met vlaggen), stijldansen, een afrikaanse dansgroep en natuurlijk de schoolband lieten zien, heel leuk! Ook zijn we naar Mexico Beach geweest, een strand hier in de buurt dat vergelijkbaar is met PCB maar dan honderd keer zo rustig. Al helemaal nu. Spring Break season is begonnen, en PCB is zo’n beetje de number one SB bestemming voor Amerikaanse jongeren en college studenten. Het Chersonnissos van Amerika laten we maar zeggen. Ik zal wat verdere uitleg geven, het is echt insane. Duizenden studenten komen hier naartoe om een week lang te feesten, maar aangezien er verschillende spring break’s zijn verspreid over Amerika, duur spring break season hier 6 weken. Aangezien Amerikaanse jongeren ook niet echt veel gewend zijn qua drinken, gebeuren de raarste dingen. Mijn host mom heeft ons allerlei horror verhalen zitten vertellen. Bijvoorbeeld vorig jaar was er een meisje die azo dronken was dat ze van haar hotel balkon op de 20ste verdieping in het zwembad probeerde te springen… en ze miste. Dut jaar zijn er ‘’nog maar’’ 2 doden, 1 vermist en zo’n 200 de gevangenis in. ja, dat geeft denk ik wel een idee van hoe spring break er hier aan toe gaat ;) niet alles gaat mis hoor, en er zijn leuke gratis concerten, maar ik schrok hier wel van. Gelukkig ga ik tijdens mijn eigen spring break volgende week hele andere, leukere dingen doen, namelijk weer naar Georgia, en Lucie mag dit keer mee, en naar Busch Gardens in Tampa en Universal Studios in Orlando, waar ik superveel zin in heb!

Vorig weekend ben ik samen met Kim, Lucie en Helena weer verder op prom dress jacht geweest, en JA ik kan vertellen dat ik mijn prom dress heb gevonden! Ik ben er super blij mee. Hoe ie eruit ziet hou ik nog als verrassing :) mijn eerste prom is 12 april al! Eerste? Ja ik heb twee proms :D ik mag ook mee naar Arnold’s prom, en Lucie en Helena komen mee naar mijn prom, waar ik ook met een paar andere vriendinnen heenga, we gaan waarschijnlijk een limousine huren, waaah!

Panama City, Florida inclusief Bay High School en alle lieve mensen hier hebben echt een speciaal plekje in mijn hart gekregen, en het zal zeker lastig worden om straks alles weer achter te laten. Maar tot die tijd ga ik genieten van elke seconde. Hopelijk gaat het met jullie allemaal ook nog goed en hebben jullie genoten van deze blog!

Lots of love, Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 5609

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: