Christmas & New Years - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu Christmas & New Years - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

Christmas & New Years

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

05 Januari 2014 | Verenigde Staten, Panama City

Hi y'all :)

Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke kerstvakantie gehad, een gezellige kerst en een veilige jaarwisseling! Mijn vakantie was druk maar heel leuk, en natuurlijk anders. Ik heb wel wat heimwee gehad omdat het bij de feestdagen allemaal draait om familie en bij elkaar zijn en dat kon voor mij natuurlijk niet. Gelukkig is mijn gastgezin heel lief voor me en voelen zij toch ook wel een beetje als mijn echte familie. Woensdag 25 december was kerstochtend. We vierden kerst bij de ouders van Kevin in Penscola. De familie heeft als traditie om de lelijkste kerstpyajama's te vinden en die aan te doen. Ik weet niet of jullie ooit gehoord hebben van de ugly christmas sweater traditie, maar dit is dus hun versie ervan. De kerstman was natuurlijk langsgeweest. Heel grappig trouwens, hier op het nieuws hebben ze een Santa Tracker, waar je kunt zien hoe de kerstman zijn tocht over de wereld maakt om iedereen zijn cadeaus te bezorgen. Mijn gastbroertje Will vroeg dan ook heel vaak ''waar is Santa nu?'' ''Hij is nu in Brazilië, en dan gaat hij straks naar Mexico en daarna komt hij bij ons!'' haha. En inderdaad, de kerstman had letterlijk een berg met cadeaus achtergelaten onder onze kerstboom en in de stockings (kerstsokken). Zelf ben ik ook enorm verwend door iedereen en gelukkig vonden ze de Nederlandse cadeautjes ook heel erg leuk. Toen ik de stapel cadeaus zag dacht ik dat we uren bezig zouden zijn met uitpakken maar iedereen pakt alles gewoon tegelijk uit dus we waren binnen drie kwartier alweer klaar haha.

Ik heb daarna met mijn familie in Nederland geskyped, wat heel fijn was. Dan zie je ook weer duidelijk een verschil: in Nederland kleedt iedereen zich speciaal mooi aan voor kerst, en in Amerika in de lelijkste pyjamas haha. Na het skypen kwam de rest van de familie ook nog en hebben we een Christmas Lunch/Dinner gehad. Tijdens het eten kreeg ik toch wel heel erg heimwee omdat we zoiets in Nederland altijd doen en het gewoon heel anders was dan met mijn echte familie. 's Avonds zijn we naar de bioscoop geweest, ja op kerstdag dus. En tweede kerstdag kennen ze hier niet dus aan het eind van de dag was kerst alweer voorbij. Een Amerikaanse kerst is zeker leuk, maar wel heel anders dan in Nederland. Geen kerstgala's, feestkleding, gourmetten etc. Maar wel heel veel cadeautjes en Santa! :)

Op de 26e hebben we heel weinig gedaan behalve naar een restaurantje geweest waar ze Belgische friet hadden (het leek er op, maar het was niet hetzelfde haha) Met kerst was de andere dochter van mijn gastvader er ook nog en twee nichtjes van mijn leeftijd. En bij die nichtjes thuis hebben we 's avonds een kampvuur gehad met de familie. En het was koud! Wat toch nog een beetje zorgde voor kerstgevoel in Florida :p Vrijdag de 27e zijn we teruggegaan naar Panama City, en wat we dat weekend precies hebben gedaan weet ik al niet meer, behalve dat we twee keer naar de bios zijn geweest, onder andere naar The Hobbit, erg goede film! En zondag was het alweer tijd om in te pakken want die maandag vertrokken we naar het noorden van Georgia voor een vakantie in de bergen. Het plaatsje heet Helen en het was net een soort mini Duitsland. Aan de foto's zie je wel waarom :) Alle restaurantjes en winkeltjes zijn in Duitse stijl gebouwd. En, ze hadden een windmolen! Het leek qua natuur heel erg op North Carolina, alleen nu natuurlijk nog kouder aangezien het winter is, het heeft zelfs gesneeuwd! Verder heel redneck, jagers en houthakkers everywhere, en verlaten huisjes midden in het bos. Zo'n beetje het tegenovergestelde van Florida dus. Die maandagavond hebben we in een restaurant gegeten waar ze cordon bleu hadden, wat had ik dat gemist! De volgende dag zijn we naar een waterval in de buurt geweest en was het natuurlijk ook de laatste dag van 2013. Rond 4 uur heb ik even met Nederland geskyped en het vuurwerk daar gezien (dat doen ze hier namelijk helemaal niet). En 's avonds hebben we op tv naar de Ball Drop in New York gekeken. Daar hebben ze de in de rest van Amerika trouwens allemaal variaties op, zo heb je in Atlanta de Peach Drop, in Panama City Beach de Beach Ball Drop en in Pensacola de Pelican Drop. Ook hebben we spelletjes gespeeld (het nederlandse memory spel was een groot succes), onze Happy New Year tiaras de hele tijd gedragen en mijn gastmoeder Kim had een soort oliebollen voor gemaakt, omdat ze het zoveel mogelijk op thuis wilde laten lijken voor me, echt heel lief. En ze leken er heel erg op :) Om 12 uur was het aftellen en de feesten in NYC op tv kijken. Het was geen grote party met champagne zoals in NL maar al met al toch een hele gezellige avond. Om 12.20 lag iedereen alweer op bed omdat er niks meer te doen of te zien was haha. Volgend jaar weer vuurwerk en feestvieren :)

De rest van de week zijn we naar het dorpje geweest (waar ze appel strudel verkochten!), gewandeld en gereden door de natuur, films gekeken, in de hottub geweest, meer series gekeken, openhaard 24/7 aangehad en uitgeslapen. En zaterdag was het weer op naar Panama City, want de plicht roept: back to school. Maar we zijn nog wel gestopt in Atlanta, want ondertussen heb ik drie uur lang op het vliegveld vastgezeten en ben ik er 6 keer doorheengereden, maar ik was er nog steeds niet geweest. We zijn naar het Georgia Aquarium geweest, het grootste aquarium ter wereld. En het was huuuge. En heel leuk, heb weer zeedieren gezien die ik nooit eerder heb gezien, zoals de Beluga Whales, white alligator en de Whale Shark. Behalve het feit dat Coca Cola in Atlanta is opgericht was er verder niet heel veel bijzonders meer in Atlanta, dus daarna zijn we naar huis gegaan. En nu ben ik alsnog doodmoe na mijn ''vakantie'' omdat we zoveel hebben gedaan. Morgen weer naar school, woohoo. Ik moet nu ook gaan nadenken over mijn terugvlucht en wat ik nog wil doen en waar ik nog heen wil voordat ik weer naar huis ga. En mijn studiekeuze maken, ook niet onbelangrijk! Ik spreek jullie snel weer :)

Liefs, Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 5614

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: