Here's to 2013! - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu Here's to 2013! - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

Here's to 2013!

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

24 December 2013 | Verenigde Staten, Panama City

Alweer op de helft van mijn jaar in Amerika! Het eerste semester is voorbij. En ja, toch wat eerder dan beloofd weer een blog! ;) Ik wilde graag nog een laatste blog van 2013 plaatsen, en dat is dus deze! Nu moet ik even heel goed nadenken wat ik de afgelopen maand december heb meegemaakt, want ik heb dit keer geen notities bijgehouden. Het belangrijkste is toch wel de feestdagen! De voorbereidingen voor kerst zijn hier in volle gang, en net als jullie heb ik deze twee weken kerstvakantie (en ja, ondanks dat ik drie weken geleden nog thanksgiving break had was ik daar echt aan toe). Bijna alle huizen , including mine, zijn uitbundig versierd met kerstverlichting in alle kleuren van de regenboog. Zelfs de palmbomen hebben lichtjes haha. Op elk radiostation worden non stop kerstliedjes gespeeld, in het centrum hebben ze een nep ijsbaan (al kan je dat bijna geen ijs noemen.. maargoed) en alle kerst cadeaus zijn ingepakt! Het weer is hier op dit moment raar, de ene dag is het koud (zo'n 10 tot 15 graden) en de volgende dag is het weer warm!

Natuurlijk heb ik ook in Amerika gewoon Sinterklaas gevierd. Ik had de traditie aan mijn gezin uitgelegd en Will, mijn 7-jarige gastbroertje, zijn schoen laten zetten. Hij maakte de meest geweldige opmerking ooit: hij was bang voor het paard, dat die zijn schoen zou stelen haha! Gelukkig werd Will wakker met schoen, een cadeau, wat pepernoten en marsepein. Echt heel leuk om zijn enthousiasme te zien! Ook heb ik mijn eerste Amerikaanse feestje meegemaakt, we hadden een surprise party voor Aren's 18e verjaardag.

Het leukste aan December is toch wel de hele kerstsfeer! We hebben dan ook veel gedaan op dat gebied: ginger bread versierd, de buurt rondgereden om naar de kerst versiering te kijken, geshopt voor de lelijkste kerst pyjamas (voor kerst ochtend om aan te doen!). Er is hier in de buurt een heel mooi park dat helemaal wordt versierd rond kerst, hier in de buurt stond ook een van de grootste kerstbomen die ik ooit heb gezien. In Pensacola ben ik ook nog naar een kerstparade geweest, wat heel leuk maar ook gevaarlijk is... er wordt namelijk vanaf de karren met beads (kettingen), snoep en knuffels gegooid, en sommige Amerikanen worden helemaal aggresief om alles te vangen joh. Vrijdag 20 december had ik mijn laatste schooldag voor de kerstvakantie en dat was echt leuk! We hadden maar een halve dag en bijna elke les bestond uit kerstfilms kijken of food parties of gewoon gezelligheid met op de achtergrond kerstmuziek. Ik heb van een aantal vriendinnen kleine kerstcadeautjes gekregen en heel veel mensen komen naar je toe om je een fijne kerst en gelukkig nieuw jaar te wensen! Kerstsfeer, ik hou er van :) Bedankt voor de lieve kerstkaartenen andere lieve berichtjes trouwens, erg leuk!

Als laatste wil ik iedereen een hele fijne kerst met familie wensen, laat de mensen van wie je het meeste houdt dat weten! En ook alvast een hele goede jaarwisseling, ik wens iedereen heel veel geluk, liefde, vriendschap, gezondheid en blijheid voor 2014! Nieuw jaar, nieuwe kansen! 2013 was voor mij een jaar met vooral hoogtepunten en dieptepunten, ik heb al ontzettend veel geleerd over mezelf én anderen en ik ben zo dankbaar voor iedereen die me dierbaar is hier en thuis in Nederland en alles wat ik al heb mee mogen maken. Het is niet makkelijk, maar ik ben vastbesloten om het allerbeste te maken van mijn laatste 5 maanden in the States! Ik heb nog genoeg om naar uit te kijken in ieder geval :)

Here's to 2013! Merry Christmas and a Happy New Year!

Lots of love, Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 5609

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: