Life as an American girl - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu Life as an American girl - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

Life as an American girl

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

21 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Panama City Beach

Hoe gaat het daar in het koude Nederland? Er zijn hier ondertussen weer heel wat leuke dingen gebeurd. De laatste keer dat ik schreef was 29 september, de schoolweken zijn vrij normaal worden zelfs een beetje saai haha. In de weekenden ben ik of heel druk of ik heb helemaal niks te doen, wat ook niet altijd erg is aangezien ik nog altijd heel vermoeid ben. Donderdag 10 oktober had ik mijn eerste pep rally, elke les was 5 minuten korter zodat er aan het einde van de dag 45 minuten over waren voor het oppeppen van de leerlingen voor de football game (vs. Arnold HS, de school waar ik heen zou gaan :p) van die avond. Er werden spellen gedaan (juniors tegen seniors, freshmen tegen sophomores etc) en de cheerleaders deden optredens. Dit was ook de laatste schooldag van die week omdat we herfstvakantie hadden, maar eigenlijk was het gewoon een lang weekend, dus 2 extra dagen vrij. Ik ben die avond niet naar de football game gegaan maar in plaats daarvan heb ik bij Aren geslapen, we hadden een movie night met oude films en pizza. Vrijdag heb ik niet zoveel gedaan behalve geskyped met familie! Zaterdag begon één van de leukste weekenden tot nu toe, in de ochtend heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij de Miracle League, een baseball evenement voor gehandicapte kinderen/jongeren. Het was echt heel leuk om te doen. Hier waren ook nog 5 andere exchange students van een andere organisatie, Rotary. Helena uit Brazilië (zij woont twee straten bij mij vandaan! Alleen ze gaat ook naar arnold hs..), Luis uit Peru, George uit Taiwan, Nina uit Italië en toen hadden we nog Rainey, die gewoon uit Florida kwam. Maar toen ik vroeg waar iedereen vandaan kwam begon hij Nederlands tegen me te praten! (blijkbaar hebben Nederlanders toch een bepaald uiterlijk want hij zag het meteen haha). Nee hij was niet Nederlands maar hij was als uitwisselingsstudent in Eindhoven vorig jaar. Hoe leuk! Zijn Nederlands was prima op wat grammaticale dingen na. Ze waren hier voor het hele weekend en hun begeleider Larry nodigde me uit om mee te gaan met al hun uitjes. Zo zijn we die middag naar Gulf World geweest, een soort mini Dolfinarium, waar we shows met dolfijnen, zeeleeuwen, tropische vogels en zelfs honden en katten hebben gezien. Ook hadden ze mega zeeschildpadden, krokodillen, pinguïns en haaien. Eind van de middag zijn we nog naar het strand waar de zonsondergang zoals altijd weer supermooi was. De zee heeft hier trouwens eindelijk weer zijn normale kleur, prachtig azuurblauw. Ik heb bij hun op de hotelkamer lasagne gegeten en daarna zijn we naar Rockit Lanes gegaan, een center waar je kunt bowlen, skaten en gamen. Wij gingen erheen om te bowlen en ook dat was weer super. Ik ben zowaar tweede geworden haha. De volgende dag zijn we weer naar het strand geweest en hebben we gezwommen en beach volleybal gespeeld. We hebben geluncht bij een beach club, daarna was het helaas tijd voor Rainey, Luis, George en Nina om terug naar huis te gaan.. ik heb een korte, maar super leuke tijd gehad met hun! Het was zo leuk om niet even, maar een heel weekend lang Nederlands te kunnen praten met iemand die precies weet waar je het over hebt als je pepernoten noemt of zegt dat je het fietsen mist. Één van de leukste dingen aan dit exchange year tot nu toe is het ontmoeten van mensen uit zoveel verschillende landen! Je hebt zo snel een band omdat je dezelfde droom haf om naar Amerika te komen en je loopt tegen dezelfde dingen aan. En het is altijd leuk om te weten dat als ik bijvoorbeeld ooit naar Peru, Taiwan of Brazilië wil, een adresje heb ;) de rest van de middag heb ik met Helena gezwommen en films gekeken. Maandag ben ik samen met haar en Lucie naar WonderWorks geweest, een gebouw dat meteen opvalt zodra je PCB binnenkomt, het staat namelijk op de kop. Het is een soort interactief museum waar je allerlei dingen kan uitproberen, zoals in een orkaan simulatie staan, 360 graden fietsen (ja op je kop fietsen dus), of piano spelen op een piano van 7 meter groot.

De rest van de middag en avond huiswerk gedaan want helaas was er alweer een einde gekomen aan de zogenaamde herfstvakantie. Die dinsdag ben ik eindelijk begonnen bij een naschoolse activiteit: Drama Club! Het is maar een klein groepje omdat het toneelstuk wat ze doen maar 5 spelers heeft, maar hele aardige mensen. Er zit een meisje bij, Abby, en die heeft echt precies dezelfde interesses als ik. Ik mag trouwens helpen met decors schilderen en andere backstage dingen. Vrijdag 18 oktober had ik ’s ochtends mijn senior portraits, iets wat heel belangrijk is hier, ze komen in het yearbook. Eerst had ik casual foto’s maar volgens mij zijn die niet zo mooi geworden, de formele foto’s daarentegen ben ik heel blij mee! Dit was ook weer een aparte Amerikaanse ervaring. Ook was het die dag weer Game Day inclusief pep rally en deze vond ik een stuk leuker dan de vorige omdat ik nu gezellig bij Abby van Drama zat. ’s Avonds ben ik uit eten geweest met Lexie, een meisje dat ik had ontmoet toen ik één middag in Arnold HS was, zij is een senior daar. Ze woont heel dichtbij mij. Ook zijn we nog naar Menchie’s geweest, waar ik mijn eerste frozen yoghurt heb gehad, een soort ijs in allerlei smaken waar je dan wat je maar wilt in kunt gooien, van snoep tot chocola tot fruit. Mijn combinatie zag er niet uit, maar het was heel lekker ondanks dat ik niet zo’n fan ben van ijs. Een andere foodketen hier waaraan ik verslaafd ben geraakt is Chick-fil-a, waar ze allerlei dingen met kip hebben. Zooo lekker. School is nog steeds niet bepaald super maar het gaat wel beter. Mijn culinary klas is best leuk alleen de lerares mag mij volgens mij echt niet, terwijl ik toch echt niks verkeerd heb gedaan haha. Mijn US History is verplaatst naar het 7e uur en daar zitten wel wat grappige leerlingen in.. in die klas ben ik ‘’The Netherlands’’ in plaats van Marit en volgens hun heb ik de stem van een disney prinses (misschien doelen ze op mijn accent maar ik weet het niet zeker). De band tussen leerlingen en leraren is hier trouwens zo anders, leraren kunnen echt bevriend zijn met leerlingen en ze zijn veel opener, ze vertellen hele persoonlijke verhalen. Ook was laatst mijn journalism lerares jarig en veel leerlingen hadden cadeaus voor haar gekocht. Dat zie je niet zo snel in Nederland gebeuren!

Zaterdag 19 oktober zou eigenlijk een bijeenkomst van Ayusa zijn met het thema herfst (voor zover dat mogelijk was met nog steeds 27 graden), maar vanwege regen ging dit niet door. Dus Helena, Lucie en ik hebben gewoon ons eigen Halloween feestje gehouden. We gingen naar Walmart voor pompoenen, en daarna zijn we begonnen met ‘pumpkin carving’, het enge figuren maken in pompoenen. Iets wat veel Amerikanen doen voor Halloween! En dat was echt een stuk moeilijker dan dat het eruit ziet. En ook best wel vies haha. Uiteindelijk is die van Lucie uit elkaar gevallen en Helena had haar ontwerp per ongeluk op de kop gemaakt, die van mij is gelukkig wel redelijk gelukt! Om ons Halloween feestje compleet te maken zijn we ’s avonds naar een Haunted House in Panama City gegaan, iets wat ik eigenlijk al eng genoeg vond klinken, maar ja we wilden de volle American experience! ;) het begon al heel leuk dat de rij in het pikdonker was, dus je zag echt helemaal niks. En het begon pas echt toen we er eenmaal in waren, jeeetje wat was dat eng. Heb nog nooit zo gegild denk ik. Allemaal echte mensen daarbinnen (ze mochten je gelukkig niet aanraken), dus ook nog levensecht. Van bebloede badkamers met afgehakte benen tot enge mannen die met een kettingzaag achter je aankomen tot freaky clowns. Alles was er. Lucie liep nog tegen een dode baby aan.. echt nooit meer dat ik zoiets doe! Maar we hebben wel gelachen haha. Toen we weer in de auto zaten bedachten dat één of andere gek gewoon naar binnen kon gaan, zich verkleden en mensen echt vermoorden ofzo. Nou toen hadden we het niet meer haha. Gelukkig zijn we er alle drie heelhuids uitgekomen!

Vandaag stond dan eindelijk het zwemmen met dolfijnen gepland! Waaauw het was geweldig. Een super ervaring die ik nooit van m’n leven ga vergeten. Er was ook een fotograaf aanwezig en zijn heeft hele mooie foto’s kunnen maken, dus ik ben blij :) aankomende week is het Homecoming Week op school, met maandagavond een bonfire, dinsdagavond de Homecoming Dance, woensdag de Homecoming Parade en donderdag de Homecoming Game, waar ze ook de Homecoming Queen en King bekend maken. En vrijdag gaan we weer naar North Carolina vanwege de bruiloft op zaterdag, waar ik heel veel zin in heb! Zoals je kunt lezen gaat het ondertussen een stuk beter met mijn sociale leventje, de heimwee is gelukkig grotendeels weg. Enige waar ik nog last van heb is dat me niet op m’n gemak voel in het gezin, hopelijk veranderd dat nog. Ik hoop dat jullie mijn blog weer leuk vonden om te lezen (sorry dat ie alweer zo lang is) en ik zal weer een blog schrijven na Homecoming, de bruiloft en Halloween!

Liefs, Marit

''Life teaches us to make good use of time while time teaches us to make good use of life.''

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City Beach

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 5602

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: