Homecoming, the wedding & Halloween - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu Homecoming, the wedding & Halloween - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

Homecoming, the wedding & Halloween

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

04 November 2013 | Verenigde Staten, Panama City Beach

Tijd voor weer een nieuwe blog! Ik heb het de afgelopen tijd druk gehad met een hele hoop dingen. Maandag 21 oktober begon Homecoming Week, een week waarin alles in het teken staat van de school spirit en de Homecoming kandidaten. Uit elke school club / team worden twee kandidaten, een jongen en een meisje, gekozen, en zij hebben dan kans om Homecoming Queen of King te worden. Een aantal vriendinnen van mij deden mee, maar gelukkig mocht ik op 10 mensen stemmen :) Maandagavond was de Homecoming Bonfire, dit was van 6 tot 8 en ik heb de hele tijd gezellig bij de stand van Drama Club gestaan. Er was natuurlijk een groot kampvuur van een paar meter hoog, en daarnaast kon je allerlei spelletjes doen en er waren photo booths, en vooral veel, heel veel eten! Iedere club had zijn eigen stand. de stand van Drama Club was in Harry Potter thema, je kon er onder andere je toekomst laten voorspellen. Ook werden die avond de top 10 van de Homecoming candidates bekend gemaakt. Dinsdag was dan eindelijk de langverwachte Homecoming Dance, een heel bekend Amerikaans feest. Ik heb me samen met Aren en Marley klaar gemaakt en daarna foto's gemaakt in Marley's tuin, die uitkijkt op een van de baaien van Panama City en met een super mooie zonsondergang op de achtergrond! Daarna naar het feest gegaan. Het thema was The Oscars, dus inclusief rode loper etc :) Het feest zelf was tja.. apart. Amerikaanse feesten zijn anders haha! Zo af en toe had ik het gevoel dat ik in een video clip van de nieuwe versie van Miley Cyrus stond, ik denk dat ik het zo maar beschrijf, als je begrijpt wat ik bedoel :) maarja, het was wel echt heel gezellig en leuk! Iedereen had mooie jurkjes en pakken aan. Ook werd hier de top 5 bekend gemaakt. Marley zat erbij! Woensdag hadden we de Homecoming Parade meteen na school, we hadden een verkort rooster, tijdens de parade kwam de school band langs, alle homecoming kandidaten weer, en verschillende clubs op versierde auto's. ook werd er snoep en beads gegooid naar het publiek. Donderdag hadden we een druk programma, we hadden een 30 minuten rooster (aka niks doen tijdens de les of films kijken de hele dag) en na school hadden we de Homecoming Spectacular, een evenement in het football stadium waar het dance team, de band en de cheerleaders optredens deden en alle Homecoming candidates naar voren werden geroepen (ja, alwéér) en ze werden alle 50 voorgesteld dus wel leuk maar ook erg langdradig allemaal. 's avonds hadden we de Homecoming football Game, en precies hetzelfde als die middag gebeurde tijdens halftime: alle homecoming candidates werden voorgesteld, waarschijnlijk omdat alle trotse ouders er nu ook bij waren. Dus ja, weer een eeuwigheid wachten. en daarna werd dan eindelijk de homecoming king en queen bekend gemaakt, helaas is mijn vriendin Marley het niet geworden, maar was nog steeds een op en top Amerikaanse ervaring en heel gaaf om mee te maken! We hebben de game met 18-10 gewonnen dus was helemaal super. Ik verbaas me nog steeds over de uitbundige school spirit van Amerikanen, dat is wat in Nederland gebeurd tijdens het WK maar dan keer 10. Vrijdag hadden we gelukkig niks, want we gingen vroeg op weg naar North Carolina. Weer zo'n twaalf uur onderweg geweest, maar ik heb me prima vermaakt met het nieuwe boek uit de Divergent serie. Toen we daar aanwkamen was het jawel, 0 graden. Even wat anders dan de 25 graden in Florida ;) maar oh wat had ik het gemist! Eindelijk weer ongestoord heerlijke dikke truien aan kunnen. die avond hadden we een feestje, met weer ontelbaar veel onbekende mensen die blijkbaar wel van mij af wisten. ''Hey you are the exchange student right?''. ook hier was weer een bonfire maar het was eigenlijk gewoon veeel te koud om uberhaupt een stap naar buiten te zetten, dus daar heb ik niet veel tijd doorgebracht. Ik sliep in de cabin bij twee nichtjes Cat en Jessie en hun ouders. Heel gezellig. Ik hou van de sfeer die je in huis krijgt als het buiten koud is, dat mis ik zo erg in Florida! Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van dat je normale dingen pas mist als je ze niet meer hebt. De volgende dag klaar gemaakt voor de bruiloft, Jessie en Cat moesten al eerder weg omdat ze bruidsmeisjes waren. Dus in die tijd ben ik naar buiten gegaan om foto’s te maken, want jeetje wat was het mooi met al die herfstkleuren! We zaten daar echt in de middle of nowhere. Dat vind ik ook echt een van de mooie dingen aan Amerika, dat er zoveel mensen zijn maar dat er nog veel meer plekken zijn waar gewoon helemaal niks is. In Nederland staat alles alleen maar opgepropt bij elkaar. Na het foto’s maken was het tijd om mezelf ook klaar te maken voor de bruiloft, en ik mocht mee naar het huis waar Erin, de bruid, zich aan het klaar maken was. Haar bruidsjurk was echt mooi! Ik heb ik Nederland nooit een bruiloft meegemaakt en nu stond ik er zo dichtbij, dat was echt heel gaaf! De bruiloft zelf was buiten (!!) maar zo ontzettend mooi. Het ‘’I do’’ moment meemaken was zo bijzonder, echt weer zo’n typisch film momentje! Na de bruiloft hadden we een feest met veel eten, gezelligheid, kletsen en foto’s maken. Gelukkig was dit gedeelte binnen ;) Rond 7 uur ging iedereen weer terug naar hun cabin en hotel, maar wij hadden nog een after party in een hotel, wat ook weer super was. Het is echt grappig dat de nichtjes echt bijna als zusjes voor mij voelen, ik heb super vaak te horen gekregen of ik bij hun hoorde omdat ik zo op hun lijk! Ik hoop dan ook echt dat ik ze dit jaar of ooit nog een keer zie! Dat ben ik wel van plan in ieder geval (: Zondag zijn we weer all the way back to Panama City gereden, en maandag ben ik thuisgebleven. Dinsdag begon weer een normale schoolweek voor mij, al duurden mijn dagen wat langer omdat het de laatste week voor de drama show was, dus vaak tot half 6 op school. Ohja, het was ook Spirit Week, een week waar je je elke week kunt verkleden om in de spirit voor de football game te komen. Dinsdag was het Pink Day, in het teken van Breast Cancer Awareness, waar ik aan meegedaan heb. Woensdag was het Country vs. Country Club day, waar ik niet aan meegedaan heb omdat ik niet echt country kleding had, en donderdag was het Superhero vs. Super Villain day, waar ik ook niet echt iets mee kon.. Helaas. Vrijdag was het Red Spirit day, oftewel in rood naar school, wat ik gelukkig wel kon doen (: over het algemeen hadden weinig mensen zich echt naar de thema’s verkleed, de meesten droegen gewoon wat ze zelf wilden in plaats van de dress code met als excuus dat het bij de Spirit Week hoorde haha. Donderdag was ook een belangrijke feestdag in Amerika; Halloween! Ik ben ’s avonds met Abby wezen Trick Or Treaten, het lijkt een beetje op de Nederlandse Sint Maarten, je gaat namelijk verkleed langs de deuren, dan zeg je trick or treat en dan krijg je snoep. Ik was verkleed als kat, gewoon omdat het een heerlijk goedkoop kostuum is ;) Het was erg leuk om te doen en ik heb aardig wat snoep verzameld. Daarna hadden we nog een klein Halloween feestje met enge films. Dit afgelopen weekend heb ik niet zoveel gedaan omdat ik een beetje ziekjes was, waarschijnlijk door de plotselinge weeromslag in North Carolina. Wel ben ik met Lucie naar de film Carrie geweest.. wat een aanrader is, maar niet als je niet van enge films houdt (:

Dit was het wel weer zo’n beetje voor deze keer denk ik. Alles begint normaal te worden en daardoor soms saai, maar ik geniet van de typische Amerikaanse big things, die we in Nederland niet hebben, zoals Homecoming en Halloween! Het eerstvolgende feest is Thanksgiving, ik ben heel benieuwd hoe dat is!

Veel liefs vanuit het nog steeds warme Florida, Marit

''Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things.''

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City Beach

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 5609

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: