First days in Florida - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu First days in Florida - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

First days in Florida

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Panama City Beach

Hi everyone!

Ik ben alweer een aantal dagen in Florida en heb al behoorlijk wat dingen gezien en meegemaakt. Zaterdag ben ik bij het gezin aangekomen en we zijn daarna meteen langs het strand gereden. Ik heb even bijgeslapen van de lange dag en 's avonds zijn we gaan eten bij het resort waar het gastgezin een appartement heeft, Edgewater Beach Resort, erg mooi en aan het strand! Zondag niet zo veel gedaan, vooral uitgeslapen, gezwommen in het zwembad en 's avonds zowaar groenten gegeten haha. Maandag was een leuke, aparte en doodenge dag. Ik wil het eigenlijk het liefst vergeten, maar ik wordt er dagelijks aan herinnerd helaas haha. 's Ochtends ging ik naar school om mijn vakken te bespreken, en ik kreeg een rondleiding door de school door Aren, een meisje dat ook bij mij op school zit. Erg leuk om de school te zien, en ik ben erg blij met mijn vakken!

1. Marine Science

2. Algebra (waarschijnlijk, want mijn niveau moet nog worden bepaald door middel van een test)

3. English Literature

4. US History

5. Journalism (yearbook club)

6. Graphic Design

7. Photography

Daarna naar St Andrews geweest, naar een winkelstraatje met allemaal kleine vintage winkeltjes, Aren heeft alles laten zien haha. Na St Andrews ging ik met mijn gastvader naar de AT&T Store in Pier Park (winkelcentrum hier) voor een Amerikaanse simkaart. Maar daar ging het toch even goed mis. We moesten een hele tijd wachten voordat we aan de beurt waren en ik denk dat de warmte en te weinig eten/drinken me geen goed hadden gedaan. Ik werd ontzettend duizelig en ben dus midden in de winkel flauwgevallen, twee keer zelfs. Voordat ik het wist zat er ambulance personeel bij me en werd ik op een brancard getilt, naar een ambulance met sirenes. Ik moest dus naar het ziekenhuis... Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld denk ik, ik kon wel janken en wilde eigenlijk het eerste vliegtuig naar huis nemen. Er werd van alles aan me gevraagd, allemaal in het Engels natuurlijk. Er werd heel vaak bloed geprikt, en vocht ingebracht. Vreselijk. Ik heb totaal zo'n 4 uur in het ziekenhuis gelegen omdat ze meteen allerlei onderzoeken wilden doen. Gelukkig was er niks aan de hand. Maar ik kan je vertellen dat dit niet zo'n fijn begin van mijn jaar in Florida was...

Volgende dag rustig aan gedaan, alleen even wezen shoppen voor mijn dress code, wat niet echt gemakkelijk was! Maar het is gelukt :) Vandaag, woensdag, voor het eerst bij de Walmart, super grote supermarkt hier, geweest. Wat een winkel! Ze verkopen letterlijk alles, van pringles met pizza smaak, tot kano's, tot potten jam/pindakaas, door elkaar ja. Zelfs geweren! Oh en je kan er ook nog naar de McDonalds of de kapper als je daar zin in hebt. Raar land hoor, dat Amerika. Haha. Na ons bezoek aan de Walmart naar de Gulf Coast State College geweest voor mijn Math Placement test, die ik moest doen zodat school mijn wiskunde niveau kan bepalen, maar ik weet nu al dat dat ontzettend laag is haha. Al die Engelse termen, snapte er vrij weinig van. Straks nog uiteten met Aren en Marley, een ander meisje van school en morgen naar North Carolina voor 4 dagen, waar ik de familie van Mary Pat zal ontmoeten. En dinsdag al de eerste dag school! Ik kan niet wachten. Ik heb het best moeilijk gehad de laatste dagen qua heimwee, en ik denk dat ik wat meer afleiding nodig heb. Ik voel me hier nog niet thuis, laat ik het zo zeggen. Dus hopelijk gaat dat beter zodra school begint! Er komt denk ik weer een blog na North Carolina :)

Liefs, Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City Beach

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 5598

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: