New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

New York City

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

... the city that never sleeps!

Wat een geweldige stad is dit! Ik schrijf dit verhaal nu in het vliegtuig op weg naar Atlanta, heb net twee dagen New York achter de rug. En die waren zo leuk! Echt een super start van mijn High School jaar in Amerika. Ondanks de regen! We hadden een ontzettend gezellige groep en we hebben veel met elkaar gelachen, ik mis ze nu al haha.

Day 1: Donderdag 8 augustus vertrokken we, een uur later dan gepland doordat er iets met de bus aan de hand was, richting het centrum van NYC. Onze tour guide Jonah kwam later de bus in. We begonnen de dag met een wandeling door Central Park. Heel mooi om te zien, zo'n park in zo'n grote stad. Je merkt bijna niets van de drukte eromheen. Daarna gingen we naar 5th Avenue, hier kregen we een halfuur vrije tijd om te shoppen. Natuurlijk meteen naar de Abercrombie & Fitch! Even rondgekeken, maar niks gekocht haha. Ook hebben de Apple Store vanuit de bus gezien. Na 5th Avenue zijn we gaan lunchen bij Macy's, een mega groot warenhuis. Na de lunch met de bus doorgereden naar Chinatown en SoHo, waar we twee uur vrije tijd kregen om te winkelen. Fransien en ik hebben hier onze souveniers ingeslagen. Ik heb een I love High School trui, twee sleutelhangers en wat kaarten gekocht. Hierna op weg gegaan naar de Brooklyn Bridge, waar we over heen zijn gelopen. Het regende eerst maar gelukkig klaarde het op! Mooi uitzicht over de skyline van New York. Na het lopen burgers gegeten bij het Hardrock Cafe op Times Square. Hier trouwens Ice Tea besteld, maar dat nemen ze in Amerika net iets te letterlijk, we kregen namelijk gewoon koude Engelse thee, zo vies! Daarna hadden we twee uur vrije tijd op Times Square, waar we met een groepje van alles hebben gedaan. Mega winkels (met reuzenrad en al) ingeweest, foto's gemaakt, veel bekeken etc. Echt heel gaaf om te zien!! Day 2: Vrijdag 9 augustus moesten we weer vroeg op (gelukkig was de bus nu wel op tijd), we gingen op weg naar Liberty State Park waar vandaan we met de boot naar het Statue of Liberty (vrijheidsbeeld) gingen. In de bus hadden we weer ons vaste groepje (Fransien, Tessa, Dina en ik) en ik heb het telkens gezellig met hun. De boottocht duurde ongeveer een uur, dus we wilden zo snel mogelijk een goede plek, rechts vooraan, want volgens de gids zouden we zo het beste uitzicht hebben. Harstikke leuk allemaal en we hadden een prima plek. Totdat alle Japanners voor onze reling gingen staan en we dus alleen nog maar achterhoofden zagen. En wat je ook zei, ze gingen niet meer weg. Ik heb mezelf er dus maar tussen gepropt, zodat ik in ieder geval foto's kon maken en filmen :) Het vrijheidsbeeld was best leuk om te zien, maar het geeft nou niet echt zo'n wauw moment. Wel leuk om een keer langs te varen natuurlijk!! Na de boottocht hebben we gegeten in het World Financial Center, bij een Mexicaans (?) eettentje, waar ze met je eten gooiden haha. Eten alleen niet opgekregen, het was zo veel. Hierna gingen we op weg naar de 9/11 Memorial, hier hebben we zo'n halfuur gelopen. Heel indrukwekkend en ontzettend mooi om te zien. Ze hebben twee enorme watervallen geplaatst, die precies de randen van de twee torens die zijn ingestort markeren. Op de randen staan alle namen van de mensen die zijn overleden op die dag. Ook stond de Survivor's Tree daar, de enige boom die de aanslag heeft overleefd in dat gebied. Echt heel bijzonder om te zien hoe het herinnerd wordt. Er werd voor deze dag ook weer regen voorspelt, dus de gids had besloten om niet naar Coney Island te gaan. Gelukkig bleek de regen te zijn opgeschoven, waardoor we toch gingen! We werden afgezet bij een metro station en gingen met de metro naar Coney Island, wat best wel ver was haha. Maar met een gezellige groep kom je de tijd wel door. Bijvoorbeeld met One Direction liedjes zingen ;) aangekomen bij Coney Island kregen we zo'n twee uur vrije tijd. In die tijd zijn we met een groepje de Cyclone ingeweest, de oudste achtbaan van Amerika. Gaaf om een keer mee te maken, maar de eerste keer was ook meteen de laatste keer. Het was pijnlijk en bij elke bocht had je het gevoel dat je eruit vloog. Ook was het zitgedeelte ontzettend klein, en aangezien ik naast Tessa zat, was het allemaal erg opgepropt en daardoor nog pijnlijker haha. Na de achtbaan hebben ik met Tessa, Fransien, Dina, Pauline, Cassandra en Tugce een tijdje over de boulevard gelopen, het Luna Park en winkels ingeweest, en op het strand van New York gezeten, ook hartstikke leuk en veel lol gehad. Hierna gegeten bij een pizzeria, waar we een 3 gangen menu kregen in zo'n 20 minuten. Nadat we klaar waren met eten, gingen we met de bus op weg naar het Rockefeller Center, oftewel: Top of the Rock. Wauw wat was dat mooi! Met de lift omhoog en dan uit te komen op een terras met een super uitzicht over NYC. Ook met het Empire State Building en Central Park. Het begon ook langzaam donker te worden, dus je kon alles heel mooi verlicht zien. Echt een mega stad is New York. Hier hebben we zo'n drie kwartier gelopen, gefilmd, foto's gemaakt en genoten van het laatste beetje NYC, want dit was het laatste dat op het programma stond. Helaas :(

Ik heb echt een SUPER tijd gehad in New York en had het absoluut niet willen missen. Ik wil dan ook Tessa, Fransien, Dina, Julie, Yentel, Menno, Tobias, Marc, Cassandra, Fabienne, Irma, Jorien, Laura, Louise, Naomi, Tugce, Romee, Romy, Pauline en natuurlijk onze begeleidsters Susanne en Noor bedanken voor deze gezellige dagen. Ik weet zeker dat we contact houden :) Ik heb trouwens ook alles in New York gefilmd, dus er komt ook een filmpje aan!

Zaterdag 10 augustus vloog ik door naar mijn gastgezin. Ik zal even vertellen over de vlucht en aankomst, en ik schrijf een aparte blog over de eerste paar dagen hier, anders wordt het wel erg lang. Nadat we vrijdag de laatste info en uitleg hadden gekregen, moesten we afscheid nemen van de groep, omdat iedereen op een andere tijd op moest staan. Ook dat was weer even niet leuk. Ik heb echt leuk contact gekregen met een aantal en dan is afscheid nemen nooit leuk. Maar sommigen van hen zitten bij mij in de buurt en de rest zie ik in Nederland misschien nog wel een keertje :) Zaterdag moest ik samen met Naomi, Menno en Louise om 4 uur opstaan om ons klaar te maken voor onze doorvlucht. Ook heb ik toen afscheid moeten nemen van mijn roommate Fransien. Daarna snel een ontbijt gepakt (wat vrijwel niets was) en met de koffer naar de bus, waar een Duitse medewerkster ons stond op te wachten. Gelukkig hoefde ik niet alleen te vliegen naar Atlanta, ik vloog dat gedeelte namelijk samen met Naomi. Dus wij moesten er bij dezelfde terminal (B) uit, waar Noor ons zou helpen met inchecken. Dat ging probleemloos, dus toen op naar de gate. Bij de security werd mijn tas apart genomen omdat mijn ontbijt er nog in zat, dom haha. Bij de gate moesten we nog zo'n 1,5 uur wachten, maar dat ging best snel. Omdat het nog zo vroeg in de ochtend was, kwam de zon net op toen wij bij de gate zaten. En we zaten ook nog bij een gate met uitzicht op de skyline van NYC, dus we hebben zonsopgang in new york gezien, echt super mooi!! Helaas zaten Naomi en ik niet naast elkaar. Ik zat tussen twee mannen in die vrijwel de hele tijd sliepen haha. De ene man begon vlak voor we gingen landen van alles aan me te vragen en te vertellen, dus dat was wel leuk. Na de vlucht naar Atlanta meteen door naar de gate voor onze volgende vlucht, voor mij naar Panama City. Naomi en ik zaten zo'n twee gates van elkaar af dus we hebben nog een hele tijd samen gezeten totdat zij naar een andere gate moest. Ik had nog tegen haar gezegd dat alles eigenlijk helemaal probleemloos ging, maar dat had ik te vroeg gezegd. Ik zou om 10.45 boarden, maar dat duurde al veel langer. Het was een heel klein vliegtuig voor maar veertig mensen. Toen we eindelijk het vliegtuig in mochten, was het een halfuur later, en ook in het vliegtuig hebben we nog zeker 30 minuten zitten wachten, totdat werd verteld dat we weer het vliegtuig uit moesten omdat er een of andere batterij vervangen moest worden. Zucht... Weer een uur gewacht bij de gate, dus totaal zo'n 3,5 uur op mijn vlucht naar Panama City gewacht. Gelukkig ging na dat uur alles vrij snel en na 40 minuten landden we in Florida, maar ook tijdens de vlucht regen en onweer. Zonder twijfel een van de raarste vluchten ooit haha. Nog voordat ik mijn bagage had opgehaald zag ik mijn gastgezin al staan met ballonnen en allemaal oranje aan. Nadat ik mijn koffer met een gele band die niet meer geel was had, richting huis gegaan en langs het strand gereden. Maaar wat ik daarna allemaal gedaan heb zal ik in mijn volgende blog vertellen :)

Ik hou jullie op de hoogte! Liefs, Marit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 5601

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: