A new family & Thanksgiving - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu A new family & Thanksgiving - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

A new family & Thanksgiving

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

01 December 2013 | Verenigde Staten, Panama City

Hi lieve allemaal!

Tijdje geleden alweer dat ik wat heb geplaatst, hoog tijd dus om weer een nieuwe blog te schrijven, is er namelijk een hele hoop gebeurt! Na mijn vorige blog, 4 november, had ik besloten mijn begeleider te mailen over de ongemakkelijke situatie in het gezin. Ik heb een gesprek met haar gehad over het mogelijk veranderen van gastgezin. Als afleiding heb ik dat weekend afgesproken met Helena en Lucie, we zijn naar een kerst fair geweest en we hadden een filmavondje. Die maandag was het Veterans Day, een dag die in het teken staat van het bedanken van de soldaten in de Amerikaanse military voor hun daden. Voor ons betekende dat een dag vrij van school. Ik heb die dag een gesprek gehad met mijn gastgezin en samen besloten dat het beter was om op zoek te gaan naar een nieuw gezin, wat ik dus ook heb gedaan. Over hoe, wat en waarom wil ik liever niet teveel details op internet zetten, dat vind ik niet eerlijk tegenover een gezin dat drie maanden voor me heeft gezorgd. Het kwam erop neer dat ik niet op mijn gemak voelde en dat ik heel erg het echte gezinsgevoel miste. Daardoor was mijn heimwee ook zo erg denk ik. In ieder geval, mijn begeleiders hadden al vrij snel een nieuw gezin voor me gevonden, en die zondag 17 november zou ik verhuizen. Vrijdag had ik nog een sleepover bij Lucie, maar Helena kwam maar niet opdagen, en dankzij een horrorfilm (scream), rinkelende telefoons, enge geluiden buiten en een ontsnapte hond in combinatie met een avond alleen thuis heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat we Helena hadden opgehaald en bij mij hebben geslapen haha. Die zondag ben ik verhuisd naar mijn nieuwe gastgezin! Ik zit nu bij de familie Authement: gastvader Kevin, gastmoeder Kim, gastbroer Jonah (16) en gastbroertje Will (7). Jaja, nog meer broertjes, hoera! ;) Ook hebben ze twee honden en drie katten. Ik woon nu in Panama City, in de buurt van school, wat zoveel beter is! Ik kan nu veel makkelijker afspreken met vrienden. Het gaat bij dit gezin echt veel beter, Kim begrijpt me heel goed (ze is zelf ook exchange student geweest en heeft al meerdere keren gehost) en ik kan over alles met haar praten. Grappig feitje: ze gaan in juni verhuizen, omdat de gastvader in de military zit, of naar het zuiden van Florida of naar.,. Nederland! Ze horen in februari waar ze heen gaan, en als dat NL is ga ik ze alvast alle Nederlandse dingen leren haha. Ik voelde me echt al heel snel thuis in dit gezin, ik denk vooral omdat de sfeer en het gezinsgevoel hier gewoon veel hoger ligt. Ze doen heel veel met het gezin, zoals sporten, naar de bioscoop, uit eten etc. Heel gezellig dus! Donderdag 21 november was een grote dag voor mij: EINDELIJK Catching Fire, een film waar ik al 1,5 jaar op heb gewacht haha. Ik ging samen met Marley en Aren, wat heel gezellig was en de film zelf is SUPER. Aanrader!! Ik denk dat ik nog wel meerdere keren ga haha. Vrijdag zijn we met het gezin naar een soort Cirque du Soleil geweest, met een kerstthema. Oh trouwens, Amerika begint met kerst zodra Halloween voorbij is, zo'n twee maanden van te voren dus :p Ook begon die vrijdag Thanksgiving Break, het eerste weekje vakantie sinds school is begonnen. Hier was ik echt aan toe! Will en ik zijn vanaf zaterdag bij Kim's ouders gebleven, die in Pensacola wonen. Hier tot woensdag gebleven en allerlei dingen gedaan, zoals naar het Naval Aviation Museum geweest, geshopt in de Pensacola Mall, naar Hello Dolly (musical) en de Mess Hall geweest. Ook hebben we Chanoeka geviert, de familie is namelijk Joods, wat ikzelf heel interessant en leuk vind om mee te mogen maken. Zondag 24 november heb ik ik met de hele familie thuis geskypt, wat ik ontzettend gezellig vond, super leuk om iedereen bij elkaar te zien, en ook al zit ik zelf 5000 km verderop, ik voelde me een stuk beter :) Donderdag 28 november was het Thanksgiving! Ook was mijn host mom jarig. deze dag bestond vooral uit de Macy's Day Parade kijken, wat gaaf was omdat ik zelf bij Macy's heb geluncht en in die straat heb gelopen! Ook bestond het uit eten, we zijn met Kevin's ouders, broer en twee nichtjes uit eten geweest en daar was echt alles wat je maar wilde. Natuurlijk heb ik de bekende turkey geprobeerd :) Daarna naar huis gegaan en even op bed gelegen want ik was heel moe van de afgelopen week. Rond 5 uur zijn we op weg gegaan naar Walmart, want na Thanksgiving is een bekende traditie genaamd Black Friday (waar ze dus al op donderdag mee beginnen, gekke Amerikanen)! En wauw, dat was zeker een crazy experience. Wat Amerikanen wel niet doen voor een tv die een paar honderd dollar goedkoper is... In onze Walmart was het niet zo extreem, maar sommige mensen worden letterlijk neergeschoten. Om het zo 'veilig' mogelijk te maken delen ze nu armbanden uit voor de eerste 50 mensen, die dan recht hebben op het product. Zo hebben wij eerst een uur in de rij gestaan/gezeten/gehangen voor een armband en twee uur later weer een uur in de rij voor onze goedkope laptops. Echter, dit ging niet bij alle producten zo. Sommige liggen gewoon midden in de winkel ingepakt, en die worden op een bepaalde tijd uitgepakt, en dan gaat het zo: een heleboel mensen die zich op de stapel storten voor een exemplaar. Welcome to America! En dan te bedenken dat dit vlak na Thanksgiving is, een feestdag waarbij iedereen dankbaar is voor wat die heeft.. Maarja, weer een once in a lifetime experience die ik van mijn lijstje kan afstrepen :) Zelf heb ik een superleuke jas gescoord met 60% korting, goed gedaan toch? Vrijdag middag zijn we weer terug naar huis gegaan. Sinds gisteren is de gastvader voor een maand weg voor zijn werk. 'S avonds heb ik opgepast op Will en twee uur lang gekookt, zodat we genoeg hebben voor de komende maand haha. En sinds vandaag is het alweer december, de tijd vliegt!! Ik ben ondertussen dan ook maar steeds meer aan het nadenken over wat voor opleiding ik wil gaan doen, want over 6 maanden sta ik alweer bijna in Nederland. Ondertussen geniet ik hier steeds meer van alles wat ik mee mag maken, voor ik het weet is het alweer voorbij. Ik heb eindelijk een aantal vaste vriendinnen, dus op school komt het ook steeds meer op gang. Mag ook wel haha na zoveel tijd haha! Ik zou willen zeggen dat het hier nog steeds elke dag warm is, maar dat valt af en toe flink tegen, er zijn een aantal ochtenden geweest dat ik met 1 graden naar school ging...

Ik wil iedereen alvast een fijne Sinterklaas wensen en ook een fijne kerst! Daarnaast een veilige oudjaarsnacht, aangezien ik denk ik weer een blog kan schrijven na de drukke kerstvakantie! Die alweer over drie weken begint :) Ik denk dat ik tegen die tijd weer een hele hoop te vertellen heb! Foto's van november komen morgen, het is ondertussen alweer 11 uur en ik ben veel te moe :)

Heel veel liefs!!

''Keep going.''

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 5594

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: