First week at BHS! - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu First week at BHS! - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

First week at BHS!

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

24 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Panama City Beach

Hoi lieve Nederlanders,

Ik heb mijn eerste schoolweek overleefd, woohoo! Het viel eigenlijk allemaal hartstikke mee, vooral omdat ik al een paar meiden kenden en die stelden me aan iedereen voor. De eerste dag (dinsdag) kreeg ik mijn definitieve rooster tijdens homeroom (een soort mentoruur), en daarna was het op zoek naar de lokalen. Ik ben twee keer te laat gekomen bij een les omdat ik het lokaal niet kon vinden haha. Hier op school hebben ze twee verschillende lunchmomenten, en het ligt aan je leraar van 5th period wanneer je lunch hebt. Ik heb 2d lunch en gelukkig met mensen die ik ken! Bij Journalism had ik wat meiden gevonden waar ik bij kon zitten met lunch, dus dat was wel fijn. Lunch is best wel zoals in de films, een lange rij voor het cafeteria, waar je met een dienblad langs loopt en verschillende dingen kan nemen. En heel veel verschillende groepen mensen. Op mijn school zitten heel veel verschillende nationaliteiten, dus dat is wel bijzonder, omdat dat in Nederland totaal niet zo was. Na school moet ik naar het werk van mijn gastmoeder lopen (één straat verderop) en daar wachten tot we naar huis kunnen, dus meestal ben ik pas rond half 5 thuis. De tweede dag ging ongeveer hetzelfde, alleen had ik veel moeite met het volgen van sommige vakken en tegelijkertijd praten met klasgenoten, dus ik zei niet veel en ik was elke dag kapot moe van alle inspanningen. Dus ik had besloten om wat vakken te veranderen. Op Bay High hebben ze een AICE programma, een soort cambridge university level, wat dus een stuk moeilijker is. 5 van mijn vakken hadden dit AICE niveau en dat was een beetje teveel van het goede. Dus mijn AICE Marine Science is nu veranderd naar Anatomy & Physiology (biologie), mijn AICE US History naar normaal US History en Algebra II Honors is veranderd naar Geometry, en dat was al een stuk beter! De rest van mijn vakken vind ik echt heel leuk, vooral Graphic Design en Photography. Ook Journalism is leuk omdat wij het yearbook voor 2013-2014 mogen ontwerpen. Ik heb al heel veel mensen ontmoet en iedereen reageert anders als je vertelt dat je uit Nederland komt. Sommige vinden het ontzettend gaaf en zijn jaloers, anderen kijken je vragend aan ''where is that??'' en weer anderen stellen duizend vragen. Het blijkt wel dat ze vrij weinig weten over Nederland, behalve als ik Amsterdam noem, dan denken ze aan de drugs haha. Gelukkig ben ik hier nu om ons landje te representeren ;) Mijn naam is en blijft trouwens een probleem, niemand kan het hier goed uitspreken, als ik het zeg moet ik het telkens herhalen en zij zeggen het als Mawrit of Merit, maarja, opzich ook wel weer grappig haha. Ik begin me gelukkig steeds meer thuis te voelen en vooral vrijdag ging het op school een stuk beter, mensen herkennen me en ik heb gezellige gesprekken :) Zo ging het vooral donderdag en vrijdag, dus dat is super! Er was trouwens van de week een mini tornado hier, het stormde heel erg. Vrijdagmiddag hadden we in de middag een AICE Celebration, alle AICE students moesten naar the cafeteria voor de scores van hun examens. Ik had dat nieuws natuurlijk gemist dus toen tijdens het laatste uur werd gezegd dat we weg mochten wilde ik vrolijk de school uitlopen totdat een aardige jongen naar me toe kwam met die mededeling haha. Ik kreeg natuurlijk geen uitslagen maar het was wel gezellig en leuk om te zien wat de rest bereikt heeft. Sowieso heeft iedereen hier echt grote plannen, heel veel weten wat ze willen bereiken in de toekomst en dat zijn nou niet bepaald kleine dingen, geweldig om te zien! Dat is nou The American Dream :) Na de Celebration regende het weer ontzettend, maar Marley, Aren en ik moesten naar Chautauqua (de school waar mijn host mom werkt) dus wij keihard rennen. Echt tropische stormen hier. Het is nu orkaan seizoen, dus heel weinig zon helaas... En dat was alweer de laatste schooldag, sorry dat dit een nogal onduidelijk en hak op de tak verhaal is geworden haha. Gisteren had ik de Exchange Student orientation in Pensacola, waar ik ook weer een ander Nederlands meisje, Romy, zou zien. Het was wel even lekker om Nederlands met iemand te praten. Al praatten we soms ook Engels tegen elkaar en hadden we dat achteraf pas door haha. Ook heb ik een Frans meisje, Lucie, ontmoet die ook in PCB zit, en ik kan het heel goed met haar vinden dus dat is fijn :) Er waren ook mensen uit Italië, Duitsland, Denemarken, Spanje, Thailand en Zuid Korea. De orientatie zelf was eigenlijk doodsaai omdat alle regels weer 10 keer werden herhaald. Na de regels kregen we een trolley tour door historisch Pensacola, waren wel mooie huizen maar voor de rest niet heel boeiend. Het enige leuke aan de orientatie was het ontmoeten van de andere exchange students. Ook heb ik interessante dingen geleerd over andere culturen, wat natuurlijk ook één van de redenen was dat ik dit wilde doen! Na de orientatie reed Lucie met ons mee terug en zijn we met mijn gastgezin en haar gastgezin uit eten geweest in Seaside, een leuk plaatsje met geweldig mooie huizen, ik zou daar best willen wonen haha. Helaas is het super duur. Ik heb helaas geen foto's omdat we er 's avonds doorheen reden. Over foto's gesproken, ik heb besloten om de foto's per maand up te loaden, dus begin september komt er een album met alle foto's van augustus :) Hopelijk heb ik jullie weer genoeg op de hoogte gebracht, ik ga straks nog naar de bios hier (super groot trouwens haha) met Lucie en haar host sister Tara, naar de film The Mortal Instruments. I'll keep you posted!

Love from America

''Dare to believe.''

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City Beach

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 5609

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: