Spring Break - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu Spring Break - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

Spring Break

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

10 April 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Lieve allemaal,

Terwijl ik buiten van de zon en het warme weer zit te genieten zal ik weer eens een nieuw verhaal schrijven! Ik heb weer veel beleefd (het houdt nooit op :p) en de dagen vliegen voorbij. Elke keer als ik op mijn countdown app kijk en zie dat er alweer een dag minder over is, realiseer ik me hoe snel de tijd gaat en geniet ik van elk moment. Op dit moment nog maar 58 dagen en dan zit ik alweer in het vliegtuig, van mijn ene thuis naar mijn andere thuis...

In de week nadat ik mijn vorige blog schreef waren er op school nog een paar dingen gebeurd, zo moest ik bij Anatomie & Fysiologie een big ontleden, heel leuk allemaal.. Niet dus. Iets wat wel leuk was is dat ik mijn cap & gown senior pictures heb laten maken, voor mij dus de allereerste keer ooit dat ik uberhaupt zo'n cap & gown in het echt zag, en daarna mocht ik 'm ook nog aan, de foto's zijn heel leuk geworden en dit maakt me nog enthousiaster voor graduation op 4 juni!!

Die week had ik alleen maandag, dinsdag en woensdag school. Woensdagavond kwam Lucie want op donderdag vertrokken we met de familie weer naar Helen, Georgia. Dit keer kwamen ook Kevin's ouders, zijn dochter en een nichtje mee en dus hadden we een veel groter huisje, met jacuzzi, sauna, pooltafel etc etc :) Hier kwamen we donderdagavond aan. Vrijdag ben ik met Lucie het dorpje ingeweest en hebben we wat souvenirs gekocht en rondgelopen. Het leuke was dat we op een gegeven moment een echt Nederlands souvenirswinkeltje tegenkwamen, die we de vorige keer dus helemaal niet hadden gezien. De winkel lag vol met Nederlandse souvenirs en, wat ik vooral heel leuk vond, heeel veel Nederlands eten! Ik heb dus een hele hoop ingeslagen en de eigenaresse gaf me zelfs korting omdat ik ook Nederlands was. Ik heb nog even met haar Nederlands staan kletsen. Heel erg leuk!! Verder heb ik die dag nog een stuk door de heuvels gewandeld met Lucie en Will. Zaterdag zijn we met mijn gastoma en alle kinderen wezen minigolfen en een beetje rondgereden in de omgeving. De avonden waren vooral jacuzzi en filmavonden met Lucie. Ik vond het ontzettend gezellig dat zij erbij was. Ik heb een heel sterk gevoel dat wij nog heel lang vriendinnen zullen blijven, ondanks de afstand. We hebben voor december al afgesproken om samen een paar dagen in Parijs te blijven :)

Zondag gingen we alweer terug naar Panama City, maar onderweg zijn we nog een keer in Atlanta gestopt, en weer naar het Georgia Aquarium geweest. Maandag had ik een rust dag en weer inpak dag want dinsdag vertrokken we wéér! Dit keer alleen met Kim, Kevin en Jonah, en last minute ging Helena ook nog gezellig mee. En na lang wachten ging ik dan eindelijk naar zuidelijk Florida; Tampa en Orlando! We kwamen dinsdag laat in ons hotel in Tampa aan en de volgende dag stond attractiepark nummero één op de planning: Busch Gardens. Dit is een park vol met achtbanen en andere attracties, en het is tegelijkertijd ook een dierentuin. Alle dieren en attracties lopen lekker door elkaar heen. Gelukkig hadden we allemaal een fastpass want het was druk en de rijen voor de attracties waren super lang. Heel grappig ook, we liepen over een plein en opeens ving ik Nederlands op. En jahoor, ik ben wat Nederlanders tegengekomen :) Er was één achtbaan die in het begin een duik van 90 graden naar beneden maakt, doodeng maar wel suuuper gaaf. Halverwege de dag kwamen er een aantal vrienden van Helena die in Tampa wonen (ook exchange students, uit Duitsland, Franstalig België, Brazilië en Taiwan) naar het park dus we hebben een tijdje met hun rondgelopen. Ook heb ik nog een kangoeroe kunnen voeren ;) Na een lange en vermoeiende dag lopen, gillen en rondkijken ploften we 's avonds weer in bed om vervolgens de volgende dag door de rijden naar Orlando, waar we naar Universal Studios gingen. Dit is officieel mijn favoriete attractiepark in Amerika. Alles draait om films en Hollywood. Zo zijn er bekende straten uit films en andere filmsets nagebouwd en hebben ze ook een mini Walk Of Fame, inclusief alle sterren op de grond. Het allerleukste deel van Universal Studios vond ik Harry Potter World, ik heb de films pas vorig jaar gezien maar wauw wat was het gaaf om alle bekende scenes te zien nagebouwd! We hebben de Hogwarts Express gezien, Diagon Alley en natuurlijk Hogwarts. Ook kon je de bekende toverstaffen kopen, Helena heeft die van Voldemort gekocht. Ik zat heel erg te twijfelen of er ik er een zou kopen, maar uiteindelijk heb ik een Gryffindor sjaal gekocht ;) Ook hartstikke leuk!! Ook deze dag zat vol met achtbanen, attracties, eten, filmsets en vooral heel veel fun! Na Universal Studios zijn we naar vrienden van Kim gegaan die in Cocoa Beach, Florida wonen. Dit is aan de Atlantische kust dus nu heb ik ook die kant gezien. Grappig was het verschil tussen dit strand en het strand in Panama City Beach. Hier zijn we twee dagen geweest en daarna was het alweer zaterdag 29 maart, tijd om weer terug te gaan, want helaas was het die maandag alweer een normale schoolweek. Of nouja, helaas?

De week na Spring Break keek ik er eerlijk gezegd heel erg naar uit om weer naar school te gaan. Aan het begin van het schooljaar had ik van mijn guidance counselor Ms Messer namelijk al gehoord dat er dit jaar een stuk of 15 Deense studenten naar Bay High zouden komen en dat was dus deze en vorige week! Heel leuk was het om niet de enige te zijn die de raarste vragen krijgt en ervaringen uit te wisselen. Ik ben de enige uitwisselingsstudent op Bay High en dat heeft zo z'n voordelen, maar het kan ook heel eenzaam zijn soms. Vooral daarom was het fijn om ook nog wat andere exchange students op school te hebben. Aangezien ze er maar 10 dagen waren waren er een aantal activiteiten voor ze gepland en ik had gevraagd of ik mee mocht. Zo zijn we dinsdag 1 april naar Tallahassee geweest, om daar naar een baseball game te gaan van FSU (Florida State University). Het was heel gezellig met de Deense studenten en ook alle Amerikaanse hosts, waaronder een aantal vriendinnen van mij. De wedstrijd zelf was alleen heel erg saai om naar te kijken haha. Maar ik was nog niet naar Tallahassee geweest en het was gaaf om FSU vanbinnen te zien. Verder was er gewoon school de hele week. Gistermiddag hadden we een Academic Honors Ceremony, wat inhoudt dat iedereen die een GPA (Grade Point Average, houdt bij hoe succesvol studenten zijn) van 3.0 of hoger hadden een award daarvoor krijgen. Mijn GPA voor het eerste semester was 3.4 dus ik kreeg ook een certificaat! Kan weer bij de mega verzameling souvenirs ;) ’s Avonds was de afscheids BBQ voor de Deense studenten bij Marley thuis, en ik ben met een paar Deense meiden bevriend geraakt dus dan is het nooit leuk om afscheid te nemen. Het ziet er naar uit dat ik ook nog eens in Denemarken op bezoek moet haha! En dit weekend wordt spannend want ik heb PROM! Niet van mijn eigen school, dat is 3 mei pas, maar ik heb alsnog super veel zin om naar Arnold HS's prom te gaan en het dan eindelijk mee te maken!! Ik zal dan ook na mijn eigen prom een blog schrijven over beide Proms :)

Hugs,

Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5590

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: