Last days in Holland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marit Walraven - WaarBenJij.nu Last days in Holland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

Last days in Holland

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

05 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

De laatste dagen in Nederland zijn aangebroken! Het is ongelooflijk hoe snel de tijd is gegaan. ''Nog 127 dagen tot ik vertrek'' is keisnel veranderd in ''nog maar 2 dagen tot ik vertrek!'' en dat is ontzettend raar. Ik heb de afgelopen weken dan ook echt als raar ervaren. Het geeft een vreemd gevoel als je beseft dat je nog maar heel even in Nederland bent en dan echt al weggaat! Ik heb van een behoorlijk aantal mensen ook al afscheid moeten nemen en dat is ontzettend moeilijk, kan ik je vertellen. Gewoon het idee dat je al die lieve mensen zo lang niet ziet! Godzijdank is er zoiets als Skype, Facebook, whatsapp etc. En het ergste afscheid moet nog komen... Woensdag gaan we in alle vroegte naar Schiphol, om 6.15 moeten we verzamelen. Mijn ouders, broertje, tante, haar vriend, nichtje, opa en twee beste vriendinnen komen mee. Dan moet ik ook echt afscheid nemen van hen en dat wordt denk ik het allermoeilijkste van deze hele reis. Ik ben er al een klein beetje op voorbereid, want afgelopen woensdag was het eerste groepsvertrek naar Amerika en daar zat Mitchell bij. Ik ben dus meegegaan naar Schiphol en heb afscheid van hem genomen, want ook al zitten we straks in hetzelfde land, ik denk niet dat ik hem zal zien. En jeetje, wat heftig was dat. Al die huilende mensen. Toen besefte ik wel dat ik daar ook zou staan straks, op precies dezelfde plek en in hetzelfde schuitje. Maar goed, daar moeten we gewoon even doorheen. Als ik echt weg ben zal het wel beter gaan denk ik. Vooral omdat er een super leuke 3 daagse oriëntatie in New York op ons staat te wachten!

Ik zit dit nu te typen op mijn verjaardag, tussen mijn halfingepakte koffers. Ik ben bijna klaar, maar wat een gedoe is dat ook weer. Je kunt onmogelijk voor een heel jaar inpakken. We hebben de afgelopen week nog wat dingen in moeten kopen en volgens mij heb ik nu zo'n beetje alles wat ik mee wil nemen. Het afscheidsboekje is ook bijna klaar, ik heb alle verhalen gelezen en de pagina's verder opgevuld met foto's. Het is super leuk geworden en ben er echt heel blij mee, iedereen bedankt voor de lieve berichtjes! Vanavond ga ik nog uit eten met de familie voor mijn verjaardag, en dan is morgen echt de állerlaatste dag in dit kikkerlandje. Je zult wel denken, wat negatief allemaal, maar ik heb er nog steeds HEEL veel zin in! Hoewel dit gedeelte nu even moeilijk is, weet ik ook dat ik heeeel veel spijt ga krijgen als ik het nu niet zou doen! Het wordt een geweldig jaar, dat weet ik 100% zeker :)

Liefs, Marit

''Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor, catch the winds in your sails. Explore. Dream. Discover.'' - Mark Twain