The first week in la France! - Reisverslag uit Marseillan, Frankrijk van Marit Walraven - WaarBenJij.nu The first week in la France! - Reisverslag uit Marseillan, Frankrijk van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

The first week in la France!

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

12 Mei 2015 | Frankrijk, Marseillan

(English below)

Hallo allemaal!

Hier een eerste berichtje vanuit het zonnige zuiden van Frankrijk. Ik ben hier ondertussen alweer 6 dagen geleden aangekomen. Twee weken geleden kreeg ik te horen dat ik op 6 mei naar Montpellier zou vliegen. Het blijft lastig om een koffer voor langere tijd in te pakken, ook deze keer paste het allemaal maar net. Die ochtend moest ik om 4 uur al op om vervolgens met mam, pap en Jens naar Rotterdam Airport (wat overigens ontzettend klein is vergeleken met Schiphol) te rijden. Daar ontmoette ik bij de gate mijn collega Jan, ik zat naast hem op de vlucht. Het was zoals eigenlijk altijd een prima vlucht, het was heel helder. We vlogen zelfs nog recht over Parijs en we hebben de Eiffeltoren gezien! Eenmaal aangekomen kwam de warmte ons al snel tegemoet, het was zo'n 20 graden! We werden opgehaald door de regional assistant, en zij bracht ons naar camping Nouvelle Floride. Daar ontmoetten we onze teamleider, Berry, en kregen we ons "huis" (een tent dus) voor de komende maanden te zien. Het is absoluut geen vijf sterren appartement, maar ik heb er wel een leuk plekje van weten te maken en het bed slaapt prima, dus eigenlijk niks te klagen :) enorm pluspunt is ook dat we zo'n 50 meter van de Middellandse zee wonen. Na het uitpakken heeft Berry ons het gedeelte van de camping waar Selectcamp is laten zien en hebben we onze werk uniformen gekregen. Daarna zijn we naar Cap d'Agde, een mooi vissersplaatsje, gereden, waar we met wat collega's die bij de receptie werken wat gedronken bij een cafe. 's Avonds hebben we lekker bij een pizzeria gegeten (sorry mam) en vroeg naar bed gegaan aangezien Jan en ik allebei kapot waren. Die dag erna begonnen we om 9 uur met het schoonmaken van een caravan. De tenten en caravans zijn voor 6 maanden niet in gebruik geweest dus je kunt je misschien voorstellen dat die aardig vies zijn geworden haha. Deze komende twee weken voordat de gasten komen (montage periode) is het dus de bedoeling dat we alle accommodaties grondig schoonmaken. Rotwerk, maarja het hoort erbij en met een muziekje op gaat het best! We doen er ongeveer 1 hele werkdag over om 1 caravan alleen schoon te maken. Dit hebben we dus de afgelopen dagen gedaan, en elke keer 's avonds met het team gegeten. Op zaterdag was ons team compleet, Marlies kwam er ook bij. Gelukkig nog een meisje :) op zondag waren we vrij dus we zijn op zaterdagavond met wat mensen die bij de receptie en campingwinkel werken naar een bar hier in de straat geweest en hebben we een gezellige avond/nacht gehad! Wel heel leuk dat ik op deze manier ook wat meer Franse mensen leer kennen! De volgende ochtend een beetje uitgeslapen (voor zover dat gaat in een warme tent). Het was zo'n 25 graden dus we hebben lekker de hele dag bij het zwembad en het strand gelegen, ook met de Selectcamp collega's van Beach Garden, de camping naast ons. Het fijne is dat Nouvelle Floride, Beach Garden en Charlemagne (camping hiertegenover) allemaal dezelfde eigenaar hebben, we mogen dus van alle faciliteiten op alle campings gebruik maken en kunnen makkelijk naar de anderen toe! Het was heerlijk om even een dagje niks te doen en het echte vakantiegevoel te ervaren. Ik ben alleen wel heel erg verbrand :') tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin, het is alleen wel even wennen weer allemaal! Gisteren begonnen we weer met werken, lekker 6 dagen achter elkaar. Wish me luck ;) ik zal snel weer een blog schrijven en als het lukt wat foto's erop zetten!

Veel liefs, Marit

Hey everyone!

Here's my first message from sunny France! It has already been 5 days since I arrived here. Two weeks ago I heard that I would fly to Montpellier on the 6th of May. It's still hard to pack my suitcase for a longer period, this time also it wasn't easy! That morning I had to get up at 4 am to drive with my mom, dad and Jens to Rotterdam Airport. I met my colleague Jan at the airport, we were on the same flight. The flight was fine, we flew right over Paris and I even got a glimpse of the Eiffel Tower! When we arrived at Montpellier, we immediately felt the difference in temperature, it was very sunny and about 20 degrees celcius. Our regional assistant picked us up and took us to campsite Nouvelle Floride, where we met our team leader, Berry. We also got to see our home, a tent, for the upcoming months. It's definitely not a five star accommodation, but it has become a nice place and it's only 50 meters from the Mediterranean Sea! Berry showed us the site where Selectcamp has its accommodations and we got our work uniforms, which are very charming (not). Then we drove to Cap D'Agde, a cute fishermans town where we had a welcome drink with some other people who work at the reception. We ate pizza for dinner and went to bed early because we were still exhausted from our trip. The next day we started working at 9 am, we each cleaned one of the mobile homes. It took us 11 hours! They haven't been used in over 6 months so you can imagine they're not exactly clean lol. Before the guests are coming in about two weeks we have to clean all the accommodations, it sucks but it's part of the job and when you put on some music its bearable! We cleaned 9 accommodations in the past 3 days and on Saturday another girl, Marlies, arrived can so our team is complete! On Sunday we had the whole day off so on Saturday night we went to a bar with our team and some French colleagues who work at the reception and supermarket. It was a really fun night and it's nice to get to know some French people as well! The next morning we all tried to sleep in but it's hard when the tent gets really hot and there's no airconditioning. It was about 25 degrees celcius so we hung out at the pool and the beach all day, with the Selectcamp colleagues from Beach Garden, the campsite next to us. The three campsites on this street all have the same owner so we get to go anywhere and use all of the facilities of the campsites, which is really great! So I can easily visit the others too. It was amazing to have a day off doing nothing but enjoying a holiday feeling. Bad thing is that I got really really sunburned :') anyway, I just wanted to let you know that I'm really enjoying myself here, even though it takes some time to get used to everything. Yesterday we started working again for six days in a row, so wish me luck! Until the next blog:)