282/304 - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu 282/304 - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

282/304

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Panama City

Hi there!

Op dit moment vervloek ik mijn countdown app, want elke dag is er wéér 1 minder in the States. Pfff, wat gaat het snel! April en half mei zijn voorbij gevlogen. Ik heb nog maar één week op Bay High School over, dus ik ben al begonnen met afscheid nemen van leraren en ook al van een aantal vrienden.. en over 2 weken komen mijn ouders hier al! Ik besef het nog helemaal niet. 282 van de 304 days of my American high school adventuren zijn voorbij.

Om te vertellen wat ik verder heb gedaan ga ik helemaal terug naar 12 april: Arnold High School's prom, hier ging ik heen samen met Lucie en Helena en ook dit was heel erg leuk, al moet ik zeggen dat ik mijn eigen prom veel leuker vond :) dat weekend erna was paasweekend, die donderdagavond zijn we naar Pensacola gegaan. Vrijdag hebben we Jewish Passover gevierd, iets waar ik nog nooit van had gehoord, laat staan ooit had gedaan. Het was super interessant! Voor degenen die het nog niet wisten, een deel van mijn gastfamilie is Joods. Bij Jewish Passover vieren ze dat Moses de Egyptische slaven bevrijd. Tijdens de ceremonie wordt het verhaal om de beurt in stukjes voorgelezen (helaas moest ik er ook aan geloven) en worden er traditionele dingen gegeten. Ook worden er 4 glazen wijn gedronken door iedereen. Heel gaaf om mee te maken, omdat ik hier helemaal niks over wist. Verder hebben we dat weekend natuurlijk Pasen gevierd met een paasbrunch en het bekende paaseieren zoeken, niet heel anders dan in Nederland.

Op dinsdag 22 april had ik het AICE Senior Banquet. Ik ben er die avond eindelijk achter gekomen waar AICE nou precies voor staat, namelijk ''Advanced International Certificate of Education''. Jaja, een hele mond vol. Die avond was er voor alle leerlingen van AICE Class of 2014 een dinner en werden alle studenten en docenten naar voren geroepen voor een award. Die award was heel persoonlijk, iedereen kreeg een award dat iets typisch hen was. Zo kreeg ik de International Flavor Award, omdat ik het internationale smaakje aan de groep toevoeg ;) Was een hele leuke, maar ook al wel een beetje emotionele avond! Die vrijdagmiddag was weer een emotioneel maar ook super exciting momentje: we kregen tijdens de senior meeting onze cap & gowns! Wat was het gaaf om iedereen van ''normaal'' te zien veranderen in een high school graduate. Er zijn veel foto's gemaakt, ook een grote groepsfoto bij de tornado. Ook moesten we toen stemmen op de senior speaker (die een nog emotionelere speech gaat geven tijdens graduation) en de prom queen. Niet de king want meisjes stemmen op de queen en de jongens op de king, geen idee waarom!

De week erna was vreemd. Het begon maandag ontzettend te stormen en vooral heel erg te regenen. Sunshine state? not really op dat moment... Alle straten waren overstroomd en op de parkeerplaats bij school stond het water tot je schenen. Op woensdagochtend was het zo erg dat een heleboel wegen werden gesloten en ook school werd gesloten. Een onverwachte vrije dag dus! Op donderdagavond 1 mei hadden we Senior Recognition, iets waar ik eigenlijk niet heen wilde omdat ik had gehoord dat het heel saai was, maar uiteindelijk toch maar gegaan. Tijdens de Senior Recognition wordt elke senior erkend voor wat ze tijdens hun high school carriere bereikt hebben. Ook werden scholarships opgenoemd. Omdat ik een exchange student ben kreeg ik alleen een award voor mijn educational attitude wat gelijk staat aan ''Gefeliciteerd, je gaat naar school!'', niet heel indrukwekkend dus. Ook werd van iedereen die scholarships hebben gekregen hun totaal bedragen bekend gemaakt, jeetje wat een hoge getallen! De hoogste kreeg volgens mij rond 280.000 dollar. Snap eigenlijk nog steeds niet waarom naar college zo vreselijk veel geld kost hier. Na alle uitreikingen hield de principal nog een speech en ik zat me daar toch bijna een potje te huilen. Dat wordt nog wat met graduation. Ook werd een foto slide show laten zien van het afgelopen jaar. Hierbij werd de Senior Song gespeeld (https://www.youtube.com/watch?v=igm2iGvo-us). Weer een sad momentje. Dat weekend had ik dus prom, maar daar heb ik al uitgebreid over verteld, ik bespaar jullie een tweede keer :) die zondag zijn Lucie, Kim, Will en ik naar een strand hier in de buurt geweest, waar alleen militaire families mogen komen. Prachtig strand! Bij de ingang stond een bordje met ''pas op: krokodillen en haaien, zwemmen op eigen risico'' heerlijk toch. Er waren veel mensen aan het vissen en op een gegeven moment werd er vlak naast ons een zeeschildpad gevangen (ja een echte grote) en degene die hem ving was Mexicaans en wilde hem houden, zo zielig! Gelukkig kon mijn host mom hem ervan overtuigen dat dat strafbaar is in Amerika haha.

Dinsdag 6 mei had ik mijn tennis banquet, hier met Tara heen geweest en weer een award gekregen (ik heb ondertussen al een hele verzameling), en heel leuk, alle seniors kregen een ingelijste team foto! Mijn coach hield nog een praatje over iedereen, bij mij ging het vooral over dat ik geen wedstrijden kon spelen door die stomme officiele papieren en dat ze me gaan missen. Toch lief! Vrijdagmiddag was het dan eindelijk zover: de yearbooks waren klaar en wij, als leden van yearbook class, mochten ze gaan uitdelen op de Annual Yearbook Signing Party! Wat was dat leuk. Iedereen die een yearbook had besteld kon hem ophalen tijdens 7th period en door al zijn vrienden laten tekenen. Dit is ook iets typisch Amerikaans. De binnenkant van mijn yearbook kaft staat nu vol met lieve korte of juist hele lange berichtjes van vrienden, een geweldige souvenir!! Ik ben er heel blij mee :)

En dat was het alweer, vandaag was mijn allerlaatste normale schooldag en hadden we senior prank, wat vergelijkbaar is met de examenstunt! In de courtyard hadden ze een zwembad opgezet en er was een bbq. De hele dag door werden leraren in het zwembad gegooid haha. Ik heb volgende week t/m donderdag nog examens en dan is het schooljaar echt voorbij en begint de zomervakantie! Iets waar iedereen naar uitkijkt, behalve ik :') Op school zijn ze alweer bezig met voorbereidingen en try outs voor het 2014-2015 schooljaar en dat maakt me zo verdrietig, dan ben ik er gewoon niet meer! Ik ben ondertussen ook druk bezig met afscheidsbrieven schrijven en mijn laatste weken volplannen, mijn afscheidsfeestje staat ook al voor 1 juni gepland! Tegen de tijd van graduation en de laatste dagen zal ik waarschijnlijk weer een nieuwe (en laatste!!) blog schrijven!

Lots of love,
Marit

''Happiness is not a destination, it is a way of life.''

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 5587

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: