USA, see you soon! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marit Walraven - WaarBenJij.nu USA, see you soon! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

USA, see you soon!

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

10 Juli 2013 | Nederland, Nederland

Ik kan het haast niet geloven, maar over precies 4 weken (!!) vertrek ik al naar Amerika! Ongeveer een jaar geleden kwam ik met het idee om dit te gaan doen en nu is het al bijna zover! Ik zal even vertellen wat er de afgelopen tijd nog aan voorbereidingen zijn geweest. 8 juni hadden we de laatste voorbereidingsbijeenkomst van Travel Active. Het was een erg gezellige dag. Ik heb alle Exchange Students weer gezien en ook weer een hoop nieuwe ontmoet! De bijeenkomst was in een hotel in Hilversum, bij binnenkomst moest ik met mijn ouders op de foto bij de Amerikaanse vlag. Daarna kregen we een presentatie van Jessica over een aantal praktische dingetjes. Vervolgens hadden we een korte pauze om daarna te luisteren naar een talkshow tussen Marjolein en Jilian, een medewerkster van Ayusa die helemaal uit San Francisco was gekomen voor ons. Even later kregen we onze Student Pack met o.a. het High School t-shirt en mochten we nog vragen stellen en praten met oud-studenten, dat heb ik alleen niet echt gedaan haha. In plaats daarvan ben ik samen met Mitchell en Desi alle onbekenden afgegaan voor hun namen zodat we ze konden toevoegen aan de Facebook groep. Was echt leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten en hun verhalen te horen :)

13 juni kreeg ik mijn examenuitslag, jeetje wat was dat zenuwslopend. Gelukkig werd ik rond 5 uur gebeld dat ik ben geslaagd!! Nu staat niks meer in de weg voor Amerika :) 24 juni moest ik mijn visum gaan aanvragen in Amsterdam. We waren met een hele groep maar bij het Amerikaanse Consulaat aangekomen bleek dat we niet geregistreerd stonden voor die dag, gelukkig werd het allemaal snel geregeld en konden we alsnog naar binnen. Formulieren ingeleverd, gesprekje gehad (die vrouw vond het helemaal leuk voor me dat ik naar Florida ga haha) en jahoor, m'n visum is approved! Daarna nog even Amsterdam in geweest met Willemijn, Femke en Fabienne, wat ook weer leuk was.

28 juni was het tijd voor mijn geslaagd/verjaardags/afscheidsfeest! Het was druk maar ontzettend gezellig, ondanks de regen en de tranen. Want ja, emotioneel was het ook wel. Sofi en ik zijn in de maand juni druk geweest met onze afscheidsfilm, en die hebben we die avond laten zien. En sommige mensen hielden het niet droog haha ;) maar het is een mooie film geworden en volgens mij vond iedereen dat wel! Het was voor mij echt een speciale avond en daarom wil ik iedereen die er was nogmaals bedanken! :)

Op dit moment zit ik in zonnig Portugal en is het nog maar 27 dagen tot 7 augustus. De komende weken ben ik druk met afscheid nemen en mijn koffer inpakken! Laatst heb ik een nieuwe koffer gekocht, speciaal voor Amerika, en hopelijk is ie groot genoeg om alles mee te nemen haha. Het is raar om te bedenken dat je hele normale dingen nu (voorlopig) voor de laatste keer doet, zoals naar het winkelcentrum en afspreken met vriendinnen. Mijn Amerikaanse avontuur gaat bijna beginnen en ik kan niet meer wachten om te gaan! USA, see you soon!

Liefs, Marit

''I've always got the memories, while I'm finding out who I'm gonna be. We might be apart, but I hope you always know, you'll be with me, wherever I go.''

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 5580

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: