The Sunshine State - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marit Walraven - WaarBenJij.nu The Sunshine State - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marit Walraven - WaarBenJij.nu

The Sunshine State

Door: Marit Walraven

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 Mei 2013 | Nederland, Nederland

Wauw, wat ga ik straks een super jaar hebben. Dat begin ik me steeds beter te realiseren. Florida, oftewel: The Sunshine State, en vooral Panama City Beach en mijn lieve gastgezin zijn echt meer dan ik had durven hopen.

Ondertussen is het alweer 2,5 maand geleden dat ik het nieuws kreeg over mijn gastgezin en er is weer heel wat gebeurd. Het wordt dan ook best een lange blog haha. Gisteren heb ik mijn definitieve vertrekdatum te horen gekregen, het is nu zeker dat ik woensdag 7 augustus op Schiphol zal staan om afscheid te nemen van mijn familie en vrienden, Nederland zal verlaten en mijn High School year zal beginnen in Florida. Maar dat laatste gebeurt niet voordat ik in New York ben geweest met een groep andere Nederlandse exchange students. Hier zullen we drie dagen blijven en van alles doen en zien. Op zaterdag 10 augustus vlieg ik door naar mijn gastgezin!

Mijn school begint dan 20 augustus, dus ik heb 9 dagen de tijd om te wennen aan het Amerikaanse leventje. In die week kies ik mijn vakken en ga ik shoppen voor schoolspullen en mijn dress code. Jaja, Bay High heeft dus een dress code. Gelukkig valt ie mee: een zwarte/witte/rode (kleuren van de school) polo, een spijker broek of rokje en dichte schoenen. Als het goed is wordt ik een Senior (laatste jaar). In hetzelfde jaar als een meisje dat ik via mijn gastmoeder al ontmoet heb, Aren heet ze. Heel fijn, dan ben ik niet alleen op mijn eerste schooldag ;)

Ik heb al veel gemaild met mijn gastgezin en ik weet nu veel meer over ze dan een paar maanden geleden. Ik heb ook voor het eerst met ze geskyped en dat was erg leuk. Terwijl het in Nederland alleen maar regent is het daar elke dag 30 graden, heerlijk! Ze houden van reizen en dat willen ze ook met me gaan doen. Hun kinderen en kleinkinderen wonen in Indiana en Pennsylvania. Ook hebben ze nog een huis vlakbij Washington D.C., dus misschien ga ik daar ook nog heen. De school waar Mary Pat werkt, en waar ik waarschijnlijk vrijwilligerswerk wil gaan doen, maakt regelmatig tripjes, o.a. naar Disney World!

Via facebook heb ik contact gehad met twee meiden die ook met TA naar Amerika zijn gegaan, en heel toevallig ook in Panama City Beach! Shanna zit er nu en heeft me veel verteld over hoe het daar is. Linda zat er in 2011/2012 en haar gastgezin is bevriend met de mijne. Ze kent mijn gastgezin dan ook en het eerste wat ze zei is dat ik een heel leuk gastgezin heb, dus daar ben ik erg blij om. Linda is eigenlijk ook de reden dat mijn gastouders besloten om te gaan hosten, dus ik ben haar erg dankbaar ;)

8 mei heb ik een meeting gehad met de Amerika 2013/2014 groep en dat was erg gezellig. Ik ging met Mitchell naar Utrecht en uiteindelijk waren we met 25 mensen ofzo. Yasmin heeft gefilmd en dat filmpje staat op deze blog bij videos. Ook hebben we veel foto's gemaakt en een aantal daarvan staan in de map 'het begin!'. 8 juni hebben we nog een voorbereidingsbijeenkomst van Travel Active waar alle 90 (!) studenten komen. Lekker druk dus. Hier krijgen we de laatste info en onze mooie I Love High School shirtjes.

Deze blog is nu al onwijs lang (ik heb echt geprobeerd 'm in te korten), maar ik wil nog één dingetje vertellen. Namelijk dat mijn lieve vriendin Sofi ook naar Amerika gaat dit jaar! Er waren extra plekken vrijgekomen en ze besloot zich aan te melden. Nu, 5 weken later, heeft ze al een gastgezin! In California, twee uurtjes bij Los Angeles vandaan! We hebben echt onwijs geluk! Haar reisblog is: http://sofirmccarthy.reismee.nl/

Dat was mijn verhaaltje wel weer denk ik. Nu is het nog 69 dagen totdat ik vertrek, echt de tijd vliegt niet normaal. 13 juni hoor ik of ik geslaagd ben, wat ook niet onbelangrijk is, 24 juni ga ik mijn visum aanvragen bij het Amerikaanse Consulaat en 28 juni heb ik mijn afscheidsfeest nog :)

Ik heb er onwijs veel zin in!

Liefs, Marit

''you will never know the true value of a moment until it becomes a memory.''

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

High School USA

10 maanden naar een High School in Amerika :)

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Goodbye America

06 Juni 2014

Class of 2014, we did it!

16 Mei 2014

282/304

07 Mei 2014

Prom!

10 April 2014

Spring Break
Marit

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 5588

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Study in Denmark

02 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Campingwerk Zuid-Frankrijk

07 Augustus 2013 - 08 Juni 2014

High School USA

Landen bezocht: